Instagram uden filter

Kræftens Bekæmpelse bruger Instagram til at fortælle om organisationens arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte. Men da den største kamp mod kræft dagligt udspilles i mange danske familier, vil vi ikke kun fortælle, hvordan Kræftens Bekæmpelse arbejder for kræftsagen.
Vores første ugens fighter var Séverine, der instagrammede i den kritiske uge, hvor hun fik fjernet begge bryster. Ærligt og selvironisk fortalte Séverine om overvejelserne om at vågne op brystløs, om hedeture, når man ikke er fyldt 40 endnu, og om at sminke sig, når kemoen har taget øjenbryn og -vipper. Gennem sin mobil tog hun os med på Rigets kirurgiske afdeling og delte sine oplevelser derfra.

Vi har nu kørt seks omgange af #ugensfighter. Udfordringen var i starten at finde fightere, der havde lyst til at lukke os ind i deres op- og nedture og kampen mod kræft. Efterhånden er det vendt, så vi selv får henvendelser fra folk, der gerne vil være ugens fightere.




