Sidste år bestod PR-Tigeren - hvor Public Relations Branchen kårer de bedste PR-kampagner – af tre kategorier. Det er i år fjerde gang, at prisen uddeles – og i år er der fire kategorier. Som i al anden kommunikation sniger digital sig ind, og det er således den fjerde kategori.
Shortlisten er ude nu, og det bliver 11 bureauer, der skal kæmpe om de 4 priser. Eneste bureau, der er nomineret to gange, er Lead Agency.
Blandt sidste års tre bureau-vindere er kun Frontpage med på dette års shortliste.
PR-Tigeren 2016, shortliste
STRATEGI
- FrontPage for deres PR indsats for Ericsson Danmark
- Geelmuyden.Kiese for kampagnen "Piger skal turde mere"
- Hansen Agenda for "Woman Deliver"
EKSEKVERING
- Have Kommunikation for "Heartland Festival"
- Kalb Kommunikation for PR indsatsen "Tønder Sygehus for fremtiden"
- LEAD Agency for kampagnen "Sikker på nettet"
NYTÆNKNING
- Ehrenberg & Liquid Minds for "Sheepview 360"
- Hill & Knowlton for kampagnen "MobilePayStar"
- LEAD Agency for PR indsatsen "Folkeløbet"
DIGITAL
- Primetime for kampagnen "Bliv klogere på KU"
- RelationsPeople for PR indsatsen "Smagen af 2200"
- Think PR & Thinkhouse for "100 året for kvinders ligestilling"
Prisen overrækkes den 17. november på Børsen i København.