Ugens kommunikationskriser med Anna og Lasse

”Ugens Krise er en podcast, hvor vi (Anna Thygesen og Lasse Laursen, red.) taler om aktuelle kriser i medierne.” Sådan lyder introen på Facebook. Anna Thygesen har eget firma, er mangeårig rådgiver i blandt andet krisekommunikation og gæsteunderviser på CBS. Lasse Laursen er ekstern lektor på CBS inden for samme felt.
Podcasten opstod ved et tilfælde, da Lasse foreslog Anna, at de lagde deres båndede undervisning – grundet corona – på nettet. Nu havde de jo lavet det til de studerende. ”Derudaf opstod, lidt utænkt, og måske derfor godt, ideen om at kommentere på ugensmediekriser hver fredag. Det første afsnit tilbage i september 2020 var om Jeppe Kofods MeToo-krise og Socialdemokratiets, og spindoktor Martin Rossens, håndtering af sagen. Så var vi ligesom i gang.”
Her mere end 45 afsnit, og en del bearbejdede mediekriser, senere er podcasten for længst velkendt blandt alle, der arbejder med medier og kommunikation. ”Selvom det er en podcast, du kan streame når som helst, hører lytterne den fredag lige efter udgivelse. Det synes jeg, er fedt. Det er jo ugens aktuelle kriser, vi vender.”