PR supreme: Lex Lagkagehuset

”Jamen, Apple fik da omtale af deres nye smartphone”, lyder det insisterende fra producenten, der netop har lanceret en ny version af sin dims.
Lagkagehuset skifter navn på en vare. Alle på Facebook: DETTE ER ET PERSONLIGT ANGREB MOD MIG.
— Anne Kirstine Cramon (@AKCramon) June 4, 2022
Judas fucking priest. Så køb dine kagepersoner et andet sted, Henning.
Vil man trænge igennem lydmuren med sin produkthistorie, der får et skær af validering og objektivitet gennem en redaktionel omtale, må man spille mediernes spil og forstå, at den initiale gevinst skal tilfalde medierne selv. Det er deres behov for flere læsere, seere eller lyttere, der skal tilgodeses.
Alle de rasende mænd over 50, som simpelthen hele livet bare altid har bestilt så mange kagemænd- og damer fra Lagkagehuset, hvis liv er fuldstændig forandret nu. Det er de sande ofre i dag. Giv dem plads og tid til at komme sig.
— Sandie Westh (@SandieWesth) June 4, 2022
Det er altså lige før, man bliver krænket over, hvis nogen kan blive krænket over navnet på en kagemand. Mand altså, hvor den der krænkelsekultur og misforståede korrekthed stikker af
— Lars Krarup (@krarup_lars) June 4, 2022
Et samfund med den slags problemer har vist ikke rigtigt nogen problemer#fokuspådetvæsentlige
Lagkagehuset vil kønsneutralisere deres bagværk. Kun klogt med den diskrimenerende adfærd der længe har var været blandt snegle der boller i vinduesmontrene. Lad os endelig kalde missionen “LGBT+ gær”, for det her tiltag kan kun hæve niveauet yderligere og fremme mangfoldigheden. pic.twitter.com/2DlgSVrMSA
— Lidt_over_stregen (@lidtoverstregen) June 4, 2022
Man fristes naturligvis til at citere salig Spies – jeg vil spare læserne for den kliché. I stedet kunne man bruge Trump, der er et levende eksempel på, hvordan man med ytringer, der helt forudsigeligt vil aktivere modstandere såvel som tilhængere i vild debat, kan suge ilten ud af lokalet og effektivt erobre al opmærksomhed og taletid. Konkurrenterne glider lige så stille i glemmebogen, og når det kommer til et valg/køb, slår genkendeligheden igennem.
Kære Lagkagehuset,
— Sabrina Louise Christiansen (@sabrinalouisec) June 4, 2022
Jeg er faktisk pisse ligeglad med hvad I kalder jeres kager. Til gengæld er jeg ikke ligeglad med de millioner af kroner i snyder den danske stat for, ved at have penge i skattely.
Måske I skulle starte der i stedet for at gå “woke” på den med jeres kagenavne.
“Er det Lagkagehuset? Hej, kan jeg bestille en kageperson til på persondag? Det må gerne være med en creme af personarin. Det blir i øvrigt min person, som henter den. Det kan I godt? Fedt, ma..jeg mener fedt, person!” pic.twitter.com/QyIdnIEbzw
— Benjamin Leander (@LeandinhoDK) June 4, 2022
Så stig roligt ned fra the bandwagon, og giv din lokale Lagkagehuset-ansatte et medlidende blik. Hen må nok døje med en del onkel-morfar-humor de næste par uger kageperson for kageperson.