Irma lukker, og holdningerne blandt danskerne er mildt sagt blandede.
Også blandt kommunikatører er der forskellige takes. Vi har samlet fem hurtige reaktioner, der giver et billede af de forskellige perspektiver, der findes i branchen.
Den begrædende
Frej Elbæk Schjeldal, public affairs chef i LB Forsikring:
Manges – især københavneres – reaktion på nyheden om lukning af deres kvalitetssupermarked. Triste, men plejer for det meste at købe dagligvarer andetsteds.
Den aktivistiske
Signe Wenneberg, selvstændig rådgiver
Nogle af de begrædende tager skridtet videre og opfordrer til ting som underskriftindsamlinger, folkeaktie og medejerskab.
Den folkelige anti-snob
Kim Jong Andersen, CCO & Partner hos WDP X
Danskeren (ofte jyden – mentalt eller fysisk), der ikke kan se idéen i et dyrt snobbet supermarked, som giver underskud, og ingen rigtigt bruger til daglige indkøb.
Den nihilistiske joker
Morten Reimar, rådgiver hos Advice
Irma lukker? Her er min chance til at lave en joke og vise, at jeg ikke giver en ....
Den nøgterne
Anna Thygesen, ejer af WeDoCommunication
Irma lukker? Ok.