Kommunikationsforum

Mennskejagt som happening

Internettet væves stadigt tættere ind i den fysiske realitet. Seneste eksempel er "Reality Run", hvor en hollænder skal gemme sig 24 dage i en storby.

Lykkes det vinder han 10.000 $, i modsat fald går pengene til den online spiller,
der finder ham først. En mikrofon på hollænderen transmitterer
alle hans samtaler live på www.realityrun.com,
hvor man også kan finde en række hints om hans skiftende lokationer.
Har man ikke mulighed for selv at komme til Berlin, kan man styre en RealityHunter,
der på baggrund af spillernes oplysninger forsøger at finde
byttet.


Det første løb er startet i Berlin.
Indtil videre er der planlagt fem "Reality Runs", der skal finde
sted hver anden måned. Den store finale foregår i New York,
hvor præmien er 100.000 $.

På websitet kan man stemme om, hvilken by det næste "løb"
skal holdes i. Wien fører med 31,4% af stemmerne, mens Amsterdam
ligger på andenpladsen med 24,3%.



Sites som www.realityrun.com understreger at begreber som events og happenings
kan tænkes fra en helt ny kommunikativ vinkel med samspil mellem
digital og analog virkelighed.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!

Jeg accepterer vilkårene for nyhedsbreve

Forsiden lige nu

Hokuspokus, er din CEO for meget i fokus?

Mange k-folk gør en kæmpe fejl. De lader virksomhedens CEO fylde for meget i kommunikationen. Det ender som Solkongens hof på virksomhedens bekostning. Fejlen kan heldigvis rettes med rettidig omhu. 

Læs også