En del af Watch Medier

Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Podcast
  • Søg
  • Log ind
Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023
  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Se alle kurser
  • Kurser hos jer
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Se alle jobs
  • Om job på Kforum
  • Podcast
Kforum

ÆV - Hvor er det talentløst

Politikens nye markedsføring består udelukkende i at kaste lort efter konkurrenten
af Karina Petersen

Søndag morgen måtte jeg med stor skuffelse konstatere, at min yndlingsavis Politiken nu markedsfører sig på en pinlig og ynkelig facon. I første sektion ser jeg en helsideannonce med teksten: "Berlingske Tidende er til salg for højestbydende - Læs en avis der er sin egen." Annoncen er pyntet med rubrikker om Berlingske Tidende, der er revet ud fra andre aviser. Overskrifterne lyder bl.a. "Berlingske til salg i udlandet" og "Berlingske mål for norske mediekroner."

Rubrikkerne skal højst sandsynlig fungere som en form for belæg for påstanden om Berlingskes salgssituation, men da de fremstiller sagen unuanceret, har de absolut ingen effekt.

 

Politikens markedsføring er så fantasiløs og billig, at den nærmest er til grin. Tror man virkelig i Politikens marketingsafdeling, at jeg som læser tænker: Politiken er en fremragende avis, fordi den ikke er til salg. Nej, jeg tænker: Politiken har så store problemer, at den eneste udvej er at kaste lort efter andre.

 

Politiken bliver ikke "levende" af at bruge energi på Berlingske Tidendes økonomiske situation, den skal derimod arbejde på selv at blive bedre. At en avis er sin egen, er ikke nødvendigvis en kvalitet. Journalistisk kvalitet hander derimod om at give læseren en oplevelse og indsigt, der både informerer og perspektiverer.

Det er ikke lang tid siden, at en gravid Thøger Seidenfaden barslede med en ny lørdagsavis. Gennemført markedsføring der bekræftede mig i mit avisvalg. Søndagens udspil er derimod så pinligt, at mine tæer endnu ikke har rettet sig ud..
Til Politikens marketingsafdeling vil jeg sige: Husk, man kan sagtens markedsføre en avis uden at miste troværdighed. Prøv det!

 


Politiken 21.08.00

<

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.
Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11

DI er rebrandet. Havefest, hygge og fadøl er den naive og uambitiøse opskrift på succes. Brandstrateg Thomas Sehested anmelder den nye DI-identitet.
  • Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på
  • DI rebrander sig for første gang i 15 år: "Historisk har DI’s visuelle brand været rationelt og lidt tørt"


Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Photo: Chris Pizzello/AP/Ritzau ScanpixNyheder

Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs



Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Photo: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea


Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Foto: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau ScanpixAnalyser

Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

For abonnenter


"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter


Rud Pedersen Danmarks CEO, Jens Hjorth-Larsen, bliver chef for fusionen af Rud Pedersen og King Street Denmark. | Foto: PRNyheder

Rud Pedersen fusionerer med King Street

For abonnenter


  • Undersøgelser viser, at sætninger, hvor kønnet ikke passer sammen, bliver læst langsommere. | Photo: PR

    Brandmand eller brandkæmper? Nyt initiativ vil tage opgør med kønsbias

    Initiativet (fælles)køn inviterer danskerne med til at forny det danske sprog med et digitalt værktøj.

    For abonnenter


  • Liberal Alliances politiske ordfører er kritisk over for væksten af akademikere i blandt andet digitale afdelinger i kommunerne. | Photo: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

    LA kritiserer forvoksede SoMe-afdelinger i kommuner

    Nogle kommuner har SoMe-afdelinger og digitale afdelinger, som de fleste private virksomheder kun kan drømme om, lyder det fra Liberal Alliance. 

  • Meta, som blandt andet ejer Facebook og Instagram, planlægger at oprette et betalingsabonnement for europæiske brugere. | Photo: Dado Ruvic

    Techgigant vil kræve betaling for reklamefri Facebook

    Står det til Meta, skal europæiske brugere, der vil undgå reklamer, betale for deres Facebook og Instagram.

    For abonnenter


  • Kforums redaktør, Timme Bisgaard Munk, er vært på K-analysen.

    Kforum lancerer podcast om tidens vigtigste virksomhedskommunikation

    Lyt til Kforums nye podcast, hvor vi i denne uge undersøger, om Torben Mögers personlige bonus på 29 millioner kan ændres til en vindersag? Det handler om kommunikation.

  • Lego Koncernens kommunikation af to "urelaterede" nyheder på bæredygtighedsområdet kan ikke undgå at blive kædet sammen i offentligheden, vurderer Thomas Mandrup, partner i Publico. | Foto: Tom Little/Reuters/Ritzau Scanpix

    Lego-timing kikser og kommunikerer ikke "frisk start"

    Legos droppede storsats på en miljøvenlig legoklods bliver kædet sammen med ansættelsen af en ny bæredygtighedsdirektør, mener rådgiver, selvom det ifølge koncernen selv er ”urelateret”. 

    For abonnenter


  • Dette er en reproduktion af et billede, som Getty Images i januar brugte som dokumentation for, at virksomheden "Stability AI" havde scrapet deres database for op imod 12 millioner billeder. Bemærk det næsten læsbare vandmærke. | Photo: Adobe Firefly

    AI: Copyright eller right to copy?

    Skal AI-værker kunne beskyttes med ophavsret?

Læs også

Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11



"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter



Rud Pedersen Danmarks CEO, Jens Hjorth-Larsen, bliver chef for fusionen af Rud Pedersen og King Street Denmark. | Foto: PRNyheder

Rud Pedersen fusionerer med King Street

For abonnenter


Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Foto: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau ScanpixAnalyser

Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

For abonnenter



Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Photo: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea



Lego Koncernens kommunikation af to "urelaterede" nyheder på bæredygtighedsområdet kan ikke undgå at blive kædet sammen i offentligheden, vurderer Thomas Mandrup, partner i Publico. | Foto: Tom Little/Reuters/Ritzau ScanpixCorporate

Lego-timing kikser og kommunikerer ikke "frisk start"

For abonnenter


Job

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • SoMe-redaktør

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Erfaren webredaktør

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • K-Forum søger journalist

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Student til Realdanias presseteam

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

Se flere jobs

Kurser

  • Adfærdspsykologi: Forstå din modtager og styrk din kommunikation

    Adfærdspsykologi: Forstå din modtager og styrk din kommunikation

Se flere kurser

Netværk

  • Social medie-ansvarlige

    Social medie-ansvarlige

Se flere netværk

Job

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • SoMe-redaktør

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Erfaren webredaktør

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • K-Forum søger journalist

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Student til Realdanias presseteam

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

Se flere jobs

Kolofon

Kommunikationsforum
Søg

Sektioner

  • Nyheder
  • Se alle kurser
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Podcast
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Timme Bisgaard Munk

timme@kforum.dk

Tlf.: +45 2557 2132

  • Om Kommunikationsforum

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Bannerannoncering

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7171 7425

Annoncering

Jobannoncering

mads@kforum.dk

Tlf.: +45 2087 1887

Job

Abonnement

Prøv Kommunikationsforum gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

kforum@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5936

Læs mere om abonnement her

Adresse

Kommunikationsforum

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 7060 5936

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © Kommunikationsforum — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret