Kommunikationsforum

Kommunikation og forandring

Artiklen tegner konturen af et forholdsvis nyt område, nemlig forandringskommunikation i organisationer. Vi beskriver først nærmere, hvad forandring er og hvilke nye krav, de mange forandringer stiller til lederens kommunikative kompetence og handlen. Dernæst går vi tæt på menneskers forskellige modstand og reaktioner på forandringer. Her henter vi bl.a. inspiration fra politisk kommunikation. Artiklens tredje del handler om virksomheders kommunikation af forandringer. Her inddrager og trækker vi på erfaringer fra sundhedsoplysningen, som har mere end 50 års erfaringer med at påvirke menneskers holdninger og adfærd. Vi omtaler til slut en række metoder og værktøjer, man kan bruge, når man skal løse én af de helt store udfordringer inden for kommunikation af forandringer: Hvordan kan man bedst muligt oversætte forandringen og gøre den relevant for hver enkelt medarbejder?

Læs artiklen kommunikation og forandring – kunsten at skabe et bedre i morgen af Leif Pjetursson og Helle Petersen i pdf her

Artiklen er fra bogen:

MODTAGEREN SOM MEDPRODUCENT
Forfatter: Jørn Helder og Leif Pjetursson (red.)
Forlag: Samfundslitteratur
2 udgave 19-08-2002
ISBN: 8759310006
430 sider
Pris: 298,00

















Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!

Jeg accepterer vilkårene for nyhedsbreve

Forsiden lige nu

Læs også