En del af Watch Medier

Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Podcast
  • Søg
  • Log ind
Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023
  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Se alle kurser
  • Kurser hos jer
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Se alle jobs
  • Om job på Kforum
  • Podcast
Kforum

Brandet der ikke er der - at arbejde med et ikke-essentialistisk identitetsbegreb

Søren Buhl, CBS, og Rasmus Bech Hansen, partner i Kontrapunkt har udviklet et brandingbegreb, der går videre end den traditionelle tænkning og praksis for branding af organisationens identitet. De har set på hvordan brands skaber mening fra hvert deres felt - det praktiske og det teoretiske. De diskuterer den traditionelle forståelse af brands og opstiller et politisk brandingbegreb, hvor forandring er det grundlæggende vilkår for branding. Deres ambition er at udvikle en ny teoretisk ramme og et styrket grundlag for det praktiske arbejde med brands, som kan håndtere at brands bestandig brydes i relationer til verden.
af Redaktionen

Læs artiklen af Søren Buhl, CBS, og Rasmus Bech Hansen, partner i Kontrapunkt her.

Seminar fredag den 24. oktober kl. 13.00-15.00

Brandet der ikke er
Center for Corporate Communication inviterer til et eftermiddagsseminar om
branding med Rasmus Bech Hansen, Kontrapunkt, og ph.d. studerende Søren Buhl
Pedersen, CBS. De har arbejdet sammen gennem et par år om at formulere et
brandingbegreb, der går videre end den traditionelle forståelse og praksis for
branding af organisationens identitet.

På seminaret lægger de op til en diskussion af, hvordan brands skaber mening fra
hver deres felt – det praktiske og det teoretiske. De diskuterer den traditionelle
forståelse af brands og opstiller et politisk brandingbegreb, hvor forandring er det
grundlæggende vilkår for branding. Deres ambitionen er at udvikle en ny teoretisk
ramme og et styrket grundlag for det praktiske arbejde med brands, som kan
håndtere at brands brydes i relationer til verden.

Artiklen ”Brandet der ikke er” vil danne baggrund for seminaret.

Program
13.00: Introduktion ved Rasmus Bech Hansen og Søren Buhl Pedersen
13.30: Kommentarer ved Lars Thøger Christensen, Syddansk Universitet
14.00: Pause
14.15: Replik og diskussion
15.00: CCC byder på et glas vin.

Sted
Copenhagen Business School, Dalgas Have
Dalgas Have 15
2000 Frederiksberg
Lokale SØ074

Tilmelding
Deltagelse er gratis. Tilmeld gerne på www.cbs.dk/ccc (under punktet: activities /
upcomming). Max 30 deltagere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.
Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11

DI er rebrandet. Havefest, hygge og fadøl er den naive og uambitiøse opskrift på succes. Brandstrateg Thomas Sehested anmelder den nye DI-identitet.
  • Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på
  • DI rebrander sig for første gang i 15 år: "Historisk har DI’s visuelle brand været rationelt og lidt tørt"


Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau ScanpixNyheder

Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs



Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea


Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Foto: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau ScanpixAnalyser

Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

For abonnenter


"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter


Rud Pedersen Danmarks CEO, Jens Hjorth-Larsen, bliver chef for fusionen af Rud Pedersen og King Street Denmark. | Foto: PRNyheder

Rud Pedersen fusionerer med King Street

For abonnenter


  • Undersøgelser viser, at sætninger, hvor kønnet ikke passer sammen, bliver læst langsommere. | Foto: PR

    Brandmand eller brandkæmper? Nyt initiativ vil tage opgør med kønsbias

    Initiativet (fælles)køn inviterer danskerne med til at forny det danske sprog med et digitalt værktøj.

    For abonnenter


  • Liberal Alliances politiske ordfører er kritisk over for væksten af akademikere i blandt andet digitale afdelinger i kommunerne. | Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

    LA kritiserer forvoksede SoMe-afdelinger i kommuner

    Nogle kommuner har SoMe-afdelinger og digitale afdelinger, som de fleste private virksomheder kun kan drømme om, lyder det fra Liberal Alliance. 

  • Meta, som blandt andet ejer Facebook og Instagram, planlægger at oprette et betalingsabonnement for europæiske brugere. | Foto: Dado Ruvic

    Techgigant vil kræve betaling for reklamefri Facebook

    Står det til Meta, skal europæiske brugere, der vil undgå reklamer, betale for deres Facebook og Instagram.

    For abonnenter


  • Kforums redaktør, Timme Bisgaard Munk, er vært på K-analysen.

    Kforum lancerer podcast om tidens vigtigste virksomhedskommunikation

    Lyt til Kforums nye podcast, hvor vi i denne uge undersøger, om Torben Mögers personlige bonus på 29 millioner kan ændres til en vindersag? Det handler om kommunikation.

  • Lego Koncernens kommunikation af to "urelaterede" nyheder på bæredygtighedsområdet kan ikke undgå at blive kædet sammen i offentligheden, vurderer Thomas Mandrup, partner i Publico. | Foto: Tom Little/Reuters/Ritzau Scanpix

    Lego-timing kikser og kommunikerer ikke "frisk start"

    Legos droppede storsats på en miljøvenlig legoklods bliver kædet sammen med ansættelsen af en ny bæredygtighedsdirektør, mener rådgiver, selvom det ifølge koncernen selv er ”urelateret”. 

    For abonnenter


  • Dette er en reproduktion af et billede, som Getty Images i januar brugte som dokumentation for, at virksomheden "Stability AI" havde scrapet deres database for op imod 12 millioner billeder. Bemærk det næsten læsbare vandmærke. | Foto: Adobe Firefly

    AI: Copyright eller right to copy?

    Skal AI-værker kunne beskyttes med ophavsret?

Læs også

Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11



"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter



Rud Pedersen Danmarks CEO, Jens Hjorth-Larsen, bliver chef for fusionen af Rud Pedersen og King Street Denmark. | Foto: PRNyheder

Rud Pedersen fusionerer med King Street

For abonnenter


Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Foto: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau ScanpixAnalyser

Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

For abonnenter



Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea



Lego Koncernens kommunikation af to "urelaterede" nyheder på bæredygtighedsområdet kan ikke undgå at blive kædet sammen i offentligheden, vurderer Thomas Mandrup, partner i Publico. | Foto: Tom Little/Reuters/Ritzau ScanpixCorporate

Lego-timing kikser og kommunikerer ikke "frisk start"

For abonnenter


Job

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • K-Forum søger journalist

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Student til Realdanias presseteam

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • SoMe-redaktør

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Erfaren webredaktør

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

Se flere jobs

Kurser

  • Adfærdspsykologi: Forstå din modtager og styrk din kommunikation

    Adfærdspsykologi: Forstå din modtager og styrk din kommunikation

Se flere kurser

Netværk

  • Webansvarlige 2 (Nyt netværk!)

    Webansvarlige 2 (Nyt netværk!)

Se flere netværk

Job

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • K-Forum søger journalist

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Student til Realdanias presseteam

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • SoMe-redaktør

  • Result & Value driven Engagement Director

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Erfaren webredaktør

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

Se flere jobs

Kolofon

Kommunikationsforum
Søg

Sektioner

  • Nyheder
  • Se alle kurser
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Podcast
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Timme Bisgaard Munk

timme@kforum.dk

Tlf.: +45 2557 2132

  • Om Kommunikationsforum

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Bannerannoncering

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7171 7425

Annoncering

Jobannoncering

mads@kforum.dk

Tlf.: +45 2087 1887

Job

Abonnement

Prøv Kommunikationsforum gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

kforum@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5936

Læs mere om abonnement her

Adresse

Kommunikationsforum

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 7060 5936

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © Kommunikationsforum — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret