For og imod Århus universitets nye logo

6 gode ting man kan sige om den nye identitet til Århus Universitet.
1: Den er blå
2: Man kan aflæse mærket som et A og et U
3: Der hører et alfabet til
4: Tidsmæssigt hører identitetens formsprog til i samme ende af det tyvende århundrede som universitetets bygninger
5: Mærket og skriften er nemme at reproducere – både som maskinbroderi og på f.eks. biler
6: Den kan pisses i sne
6 mindre gode ting man kan sige om den nye identitet til Århus Universitet
1: Den blå farve er lidt for medicinalpæn
2: Den signalerer ikke universitet
3: Det tilhørende alfabet er ulæseligt – det er ikke hensigtsmæssigt at formgive et M så det ligner et V – eller et S så det ligner et G
4: Skriftsnittets erklærede Bauhaus stil bliver mere til en art deco reference der rimer dårligt med den jævne nordiske funktionalisme, der er så karakteristisk for universitetets bygninger
5: Den er forglemmelig
6: Det sner ikke
Det tilhørende alfabet til Logoet:
