Kommunikationsforum
Kursus temaer Se alle Kforums kurser Ekspertkommunikation og thought leadership: Synliggør dine talspersoner 

Ekspertkommunikation og thought leadership: Synliggør dine talspersoner 

Ekspertkommunikation og thought leadership: Synliggør dine talspersoner 

Eksperter, faglige chefer, talspersoner, faglige fyrtårne. 

Kært barn har mange navne, og det er efterhånden en efterspurgt kompetence i kommunikatørens værktøjskasse også at skulle få luft under vingerne på de personer, som i medierne skal repræsentere organisationen og deltage i den offentlige debat.

Ekspertkommunikation og interessevaretagelse bliver en vigtigere og vigtigere måde at kommunikere på for virksomheder, interesseorganisationer, uddannelsessteder og offentlige myndigheders eksterne kommunikation.

At være ansigtet udadtil – både i de klassiske og sociale medier – kræver et solidt fundament og et godt rustet bagland for taktisk at føre talspersonen sikkert gennem junglen af medier og metoder, så vedkommende kan udkomme og udtale sig på den rette måde, i de rette kontekster og på de rette medier.

Mediernes store appetit på at bruge eksperter giver en kæmpe mulighed for at arbejde målrettet med at tydeliggøre organisationens budskaber gennem den personlige, faglige kommunikation fra eksperter og andre talspersoner.

På sociale medier som LinkedIn og X – det tidligere Twitter – kan eksperter gøre sig tilgængelige over for medier, medlemmer, beslutningstagere og kunder og på den måde styrke sit thought leadership og organisationens interessevaretagelse.

Kurset er for kommunikationsmedarbejdere, presserådgivere/-chefer eller SoMe-medarbejdere, der er eller skal i gang med at styrke organisationens ekspertkommunikation eller thought leadership på tværs af mediekanaler, eller som skal understøtte dem i det daglige.

Kurset er ikke et kursus i mediehåndtering eller i brug af X og LinkedIn. Men det giver et solidt grundlag for at forstå, hvad der skal til, når din organisation og jeres eksperter skal lykkes med at bruge en ekspertstemme som en del af den strategiske kommunikation.

Dato
29/10/2024
Hvor
København
Adresse
Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg
Kursustype
Kursus
Antal dage
1 dag
Pris
6.490 kr. Der er kollegarabat på 20 % på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.

Program

Slip eksperterne fri, og bliv mere synlig
At give mere plads til, at eksperter og andre videnspersoner fylder mere i organisationens kommunikation, kræver et nyt mindset og en ny måde at arbejde på for de fleste organisationer. Vi ser på, hvad der skal til, hvad der er det vigtigste at have styr på, og hvad potentialet er.

Find eksperterne, og tilrettelæg dit program
Det kræver forberedelse, ressourcer og den rigtige tilgang, hvis man vil have succes med thought leadership og øget ekspertkommunikation. Ved at strukturere indsatsen, opstille klare mål og sikre interne mandater kommer man langt. Vi ser på hvordan.

Caseoplæg
Hør om, hvordan thought leadership fungerer i virkeligheden, når vi inviterer en case i den varme stol om, hvordan en fokuseret indsats om ekspertkommunikation og thought leadership skaber strategisk synlighed.
TBA

Sådan træner du eksperterne
Alle, der vil til orde i medierne og på sociale medier, skal vide, hvordan de griber opgaven an. Lær om det vigtigste, til når eksperter skal trænes til at bruge og forstå medier og sociale medier.

Udbytte

Efter dette kursus ved du:
Hvordan du tilrettelægger et thought leader-program.
Hvordan du udvælger de rigtige ledere og eksperter i jeres organisation, der skal være mere synlige.
Hvad eksperterne skal vide om journalistiske arbejdsmetoder for at trænge igennem i medierne.
Hvordan du som kommunikationsmedarbejder/-rådgiver kan understøtte eksperter og thought leaders i det daglige.
Hvordan du konkret kan bruge X og LinkedIn til at styrke interessevaretagelse og synlighed.

Du møder

Troels Johannesen

Strategisk kommunikationsrådgiver
Troels Johannesen hjælper virksomheder og ledere med at kommunikere på tværs af mediekanaler. Han er forfatter og oplægsholder og holder blandt andet oplæg om strategisk bæredygtighedskommunikation for offentlige og private organisationer.

Praktisk

Hvornår?

Tirsdag d. 29. oktober 2024,
kl. 09.00-15.30.
Kom fra kl. 08.45 til let morgenmad.
Vi begynder kl. 9.00 præcist.

Hvad koster det?

6.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Hvordan melder jeg mig til?

Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.

Hvor?

Dagen afholdes hos Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2, 2000
Frederiksberg

Hvad inkluderer prisen?

På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.

Har du spørgsmål?

Skriv til kforum@kforum.dk

Kommer du i bil?

Der er 2 timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-billet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.

FAQ

Hvad kan vi hjælpe med?

Anne Skriver

Tilrettelægger og webredaktør

26 33 22 82

Tilmelding

Ønsker du at tilmelde mere end to deltagere, skriv til kforum@kforum.dk

Loading posts…