Kommunikationsforum
Kursus temaer Presse og PR Styrk dit pressepitch

Styrk dit pressepitch

Styrk dit pressepitch

Et godt pitch er grundlæggende for succes med dit pressearbejde. Men medievalg, timing, pitchteknikker og budskabsudvikling giver en myriade af forskellige tilgangsvinkler til arbejdet. Så hvordan skaber du det helt rigtige pitch med den optimale chance for at trænge igennem med din historie? Det ser vi nærmere på til en aktiv kursusdag.

På denne kursusdag fokuserer vi på selve kernen af pressearbejdet: dit pitch. 

Arbejdet med at pitche en historie rummer nemlig en lang række elementer, som alle skal spille optimalt sammen, for at netop din historie rammer forsiden.

Hvordan udvikler du din historie og dine budskaber, så de opfylder mediernes kriterier?

Hvordan reagerer du på aktuelle dagsordener i mediebilledet? Og ikke mindst: Hvordan kan du selv inspireres til at sætte tydelige dagsordener?

Hvordan skaber og opretholder du en god relation til journalisterne? Hvilke pitchteknikker har du til rådighed – og hvordan bruger du pressemeddelelsen som værktøj? 

Dette og mere til kommer vi ind på til kurset Styrk dit pressepitch. Dagen vil være en blanding af workshop, øvelser og hands-on indsigter, hvilket helt konkret forbedrer dit pressepitch og din evne til at nå ud med dine historier.

Kurset er for dig, der står for pressearbejdet i din virksomhed eller organisation – enten som presseansvarlig, -medarbejder eller -konsulent. Du har således allerede erfaring, men vil gerne løfte dit pitch til næste niveau.

Dato
14/11/2024
Hvor
København
Adresse
Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg
Kursustype
Kursus
Antal dage
1 dag
Pris
6.490 kr. Der er kollegarabat på 20 % på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.

Program

Mediebilledet og relationen til medierne
Hvordan forbruger danskerne egentlig medier i dag? Med andre ord: Hvilket mediebillede er det, du arbejder i dagligt? Vi ser også på, hvordan du etablerer gode relationer til journalisterne, så du bliver en værdifuld samarbejdspartner for pressen i stedet for en sælger.
Louise Stenstrup, Head of Public Affairs og PR, Operate

Den stærke dagsorden og historieudvikling
Hvordan bliver din organisation en stærk stemme på en given dagsorden? Eller hvordan lærer du selv at sætte dagsordenen? Lær at identificere de bedste historier i din organisation, når vi ser på, hvad der skal til for at skabe en stærk dagsorden, og hvad der er en god og en dårlig historie. For hvad gør man, når man er bundet til at arbejde med en historie, som ikke er særlig god, men som direktionen mener skal ud alligevel? At udvikle og fokusere på de rette budskaber er nøglen til dit arbejde, og vi giver dig konkrete værktøjer, så du kan tage fat på de historier, der udspiller sig i din egen hverdag.
Louise Stenstrup, Head of Public Affairs og PR, Operate

Frokost

Caseoplæg: Tæt på redaktionschefen 
Du skal klædes ekstra godt på, til når du kontakter redaktionerne, så samarbejdet glider bedst muligt for alle parter. Vi skal høre om moderne nyhedskriterier og samarbejde mellem kilder og medier, om primetimes og døgnrytme – og måske omstillingen til den digitale virkelighed, som både redaktioner og pressemedarbejdere er underlagt. Vi skal helt tæt på redaktionernes virkelighed, se tingene fra deres vinkel og tale lidt om, hvornår redaktionerne er gladest for samarbejdet med os presseansvarlige, når vi får besøg af en garvet redaktør.
TBA

Pressemeddelelsen, sociale medier og pitchteknikker 
Er pressemeddelelsen død? Nej, bestemt ikke. En pressemeddelelse er et vigtigt værktøj, som du skal bruge aktivt og lægge kræfter i. Men et pitch er meget mere end en pressemeddelelse. Telefonopkald, pressemeddelelser, pitchteknikker og sociale medier skaber et krydsfelt af forskellige muligheder for at præsentere din historie. Alt afhængigt af medie, journalist og typen af historie anbefaler vi de rette teknikker og kanaler til at få din historie igennem. Vi arbejder med øvelser og workshop, så du får praktiske redskaber med hjem – klar til at bruge, når du igen rammer skrivebordet.
Louise Stenstrup, Head of Public Affairs og PR , Operate 

Udbytte

Efter kurset har du fået:
Redskaber til at vinkle dine historier på den rette måde til de rette medier.
Viden om mediebilledet og om den optimale relation til dine pressekontakter.
Værktøjer til at udvikle dine historier og finde budskaberne.
Redskaber til at bruge pressemeddelelsen og øvrige kanaler bedst muligt som værktøj.

Du møder

Louise Stenstrup

Head of public affairs og PR, Operate 

Praktisk

Hvornår?

Torsdag d. 14. november 2024 kl. 9.00 – 15.30.
Kom fra kl. 8.45 til morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

Hvad koster det?

6.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Hvordan melder jeg mig til?

Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.

Hvor?

Dagen afholdes hos Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg

Hvad inkluderer prisen?

På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.

Har du spørgsmål?

Skriv til kforum@kforum.dk

Kommer du i bil?

Der er 2 timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-billet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.

FAQ

Hvad kan vi hjælpe med?

Marie Louise Rolffes

Netværks- og programansvarlig

30 96 30 40

Tilmelding

Ønsker du at tilmelde mere end to deltagere, skriv til kforum@kforum.dk

Loading posts…