Kommunikationsforum

Stop karruseller

Nå, men jeg skal sige jer noget. Måske er det bare mig. Det er okay. OK!
Der er for mange LinkedIn-karusseller og guides til at lave dem. | Foto: Alexander Nordahl
Der er for mange LinkedIn-karusseller og guides til at lave dem. | Foto: Alexander Nordahl
Kicki Boss

Hvert tredje opslag, jeg ser, er en karrusel. Hver sjette er en guide til karruseller.* I en karrusel.

Nogle af dem holder sig på beskedne ti slides. Andre er på freaking 51 sider.


Selvfølgelig er der rigtigt godt indhold imellem. Og der er også nogle, der er dygtige til at gøre meget ud af dem og ligesom lave deres egen genkendelige stil.

… Men jeg er stadig træt.

Ligesom jeg ville blive træt af at spise sushi hver eneste dag, selvom det er noget af det bedste mad, jeg ved.

Jeg synes, karrusellerne larmer nu.

Tit STORE TYPOGRAFIER.

Tit tjubangfarver.

Tit utroligt længe om at komme til pointen.

Det minder mig en lille smule om at scrolle en tur ned over unavngiven tabloidavis. Råberi.

Men mest af alt er jeg bare træt af at blive stopfodret med det samme format.

Det var godt.
Jeg forstår pointen.
Når publikum gider at interagere med en karrusel, er det potentielt 51 tilkendegivelser om, at man gider engagere sig. Og laaang dwelltime.

Men jeg er personligt klar til, at næste trend rammer feedet nu. Eller bare flere gode evergreen-formater.

Okay, rant over.

Hvor står du i forhold til karruseller?
Og hvad tror vi egentligt, næste trend bliver?

*Tal revet ud af røveren. Det føles sådan. 

 

Dette indlæg var oprindeligt et Linkedin opslag på Kicki Boss side

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!

Jeg accepterer vilkårene for nyhedsbreve

Forsiden lige nu

Læs også