Forbrugerrådet Tænk vil have stoppet ny influencerkampagne for burgerkæde

Influencere skal ikke reklamere for usunde fødevarer, og der bør komme lovgivning på bordet, hvis ikke virksomheder retter sig efter frivillig-ordning, mener Tænk.
Alexander Husum har i dag knap 470.000 abonnenter på YouTube. Her ses han til prisuddelingen Guldtuben i 2018. | Foto: Henning Hjorth
Alexander Husum har i dag knap 470.000 abonnenter på YouTube. Her ses han til prisuddelingen Guldtuben i 2018. | Foto: Henning Hjorth

Forbrugerrådet Tænk er igen ude med offentlig kritik af en influencerkampagne for usunde fødevarer, som organisationen mener bryder med et kodeks ved at reklamere til børn under 13 år. Det skriver DR.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også