Influencere under beskydning: Bureauer lægger ny strategi

Mange nylige kritiske sager om influenceres reklamer henvendt til unge under 18 år har skabt udfordringer for influencerbureauerne. Derfor er de også begyndt at tænke nyt.
Alexander Husum har i dag knap 470.000 abonnenter på YouTube. Han er blevet kritiseret af Forbrugerrådet Tænk for en reklame for burgere. | Foto: Henning Hjorth
Alexander Husum har i dag knap 470.000 abonnenter på YouTube. Han er blevet kritiseret af Forbrugerrådet Tænk for en reklame for burgere. | Foto: Henning Hjorth

Det øgede fokus på influencere med en målgruppe under 18 år udfordrer bureauerne, der arbejder professionelt med content creators på TikTok, YouTube og Instagram.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også