Kommunikationsforum

Influencer-regler skal under lup

En ny undersøgelse skal vurdere, om der skal strammes op på reglerne for influencermarketing.
Erhvervsminister Morten Bødskov (S) reagerer på kritikken af influencermarketing. | Foto: Gregers Tycho
Erhvervsminister Morten Bødskov (S) reagerer på kritikken af influencermarketing. | Foto: Gregers Tycho

Erhvervsminister Morten Bødskov (S) sætter gang i en undersøgelse af, om kritikken af influencermarketing, der har udviklet sig til en milliardindustri, kalder på strammere regulering. Det skriver Politiken

Kritikken af branchen omhandler blandt andet skjult reklame og hensynet til børn. 

”Netop derfor har jeg igangsat en undersøgelse af de tiltag, man har taget i Frankrig. Og hvis der er behov for, at vi kigger lovgivningen efter i sømmene, så er regeringen ikke bleg for at stramme reglerne”, siger Morten Bødskov i et skriftligt svar til Politiken.

Flere partier på Christiansborg bakker op om initiativet. 

Influenter skal tages seriøst som strategisk kommunikation, fordi metoden i dag er en del at det kommunikationsmæssige fagfelt, lød det for nylig fra forfatterne til nye bog ’Inluenter - når mennesker er medier’ i et interview med Kforum





Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!

Jeg accepterer vilkårene for nyhedsbreve

Forsiden lige nu

Læs også