Kommunikationsforum

Coop taler til forbrugeres samvittighed med ny kampagne

Et nyt tiltag har reduceret en Coop-butiks madspild med mere end 50 procent. 
Coop har det seneste år testet mærket "Tag den forreste" hos Klima Kvickly i Aarhus. | Foto: Coop / PR
Coop har det seneste år testet mærket "Tag den forreste" hos Klima Kvickly i Aarhus. | Foto: Coop / PR

Tag den forreste vare på hylden, og du er som forbruger med til at mindske madspildet, når du handler. 

Sådan lyder Coops budskab i en ny kampagne til kunderne i SuperBrugsen, Dagli’Brugsen og Kvickly, hvilken detailkæden ruller ud over hele landet i løbet af maj. Det fremgår af en pressemeddelelse. 

Tiltaget sker på baggrund af et forsøg i Coop-butikken Klima Kvickly, som ligger i Aarhus, hvor mærket har været testet det seneste år. 

Konkret har budskabet været placeret tæt på dagligvarer med kort holdbarhed, f.eks. mejeriprodukter, og det har reduceret butikkens madspild med mere end 50 procent, ifølge Jonas Engberg, klimachef i Coop.

”Resultaterne fra Klima Kvickly viser, at hvis vi kommunikerer på en positiv facon og gør det let at træffe det klimavenlige valg i butikken, så vil danskerne gerne handle bæredygtigt,” siger han i meddelelsen og udtrykker håb om, at lignende gode resultater vil gøre sig gældende på landsplan, når kampagnen bliver evalueret senere på året.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!

Jeg accepterer vilkårene for nyhedsbreve

Forsiden lige nu

Læs også