Velkommen til Kforums K-akademi om LinkedIn. LinkedIn har i de seneste år oplevet en ekstrem vækst i antallet af brugere og delt indhold. Algoritmerne skifter konstant. Opskriften på det gode indhold og den gode EA-strategi ændrer sig også. Derfor har vi sammensat denne dag, hvor du får inspiration, indsigter og tips og tricks til, hvordan I kan puste liv i jeres organisations tilstedeværelse på LinkedIn, hvad enten det gælder indhold, at knække algoritmekoden eller styrke ledelsens tilstedeværelse.
Denne K-akademi er for dig, der gerne vil inspireres til, hvordan I kan puste nyt liv i jeres organisations tilstedeværelse på LinkedIn, og blive klogere på, hvordan I kommer bedre og mere effektivt ud til jeres målgruppe.
Kforums K-akademier er små heldagskonferencer med op til seks faglige inspirationsoplæg. Det kan være alt fra spændende cases fra den virkelige verden til helt detaljenørdede perspektiver på vores kommunikation. De varierer imellem k-discipliner og er til for at give dig et skud faglig energi og ny inspiration til din k-rolle. Du får desuden masser af mulighed for at netværke med branchekollegaer.
PROGRAM:
Velkomst og introduktion til dagen
Anne Skriver, Kforum
Husk visitkortet: medarbejdernes personlige profiler
Trine Riis, Senior Consultant, Rud Pedersen
På trods af at den personlige profil er det første, vi opretter, når vi starter på LinkedIn, er det oftest også den, der er mest forsømt, når vi bruger platformen.
Det er superærgerligt, for hvor kliché det end kan lyde, så er den personlige profil det visitkort, som potentielle kunder, samarbejdspartnere og andre interessenter bliver præsenteret for, hver gang medarbejderne bruger LinkedIn.
Det giver derfor mening at fokusere på de personlige profiler, når du arbejder med LinkedIn i organisationen. Bliv klogere på, hvordan I får alle medarbejdere med, lige fra studentermedhjælperen til seniorrådgiveren. Få også tips til, hvordan I skriver fængende overskrifter og nemt får skrevet det ofte glemte afsnit: om-afsnittet.
LinkedIn Refresh
Nadia Nikolajeva, digital rådgiver, Navi Media
Sidder du nogensinde med spørgsmål som disse: Hvad skal der egentlig være i et opslag på LinkedIn? Hvor lang skal teksten i et opslag helst være? Hvilken betydning har ændringen af algoritmen i 2023 haft?
Digital rådgiver Nadia Nikolajeva serverer de nyeste tal for brugen af LinkedIn, interessante eksempler på virksomheder og organisationers tilstedeværelse – og ikke mindst de bedste, underbyggede guldkorn til effektive opslag. Fra det konkrete, som eksempelvis antallet af billeder i et opslag, til det strategiske, som udgivelsesfrekvens.
Den gode leder på LinkedIn
Louise Kielstrup, kommunikationschef, Sydbank
Hvem er bedst til at fortælle de gode historier fra din arbejdsplads? Det er du. Og dine kolleger. Udover at øge kendskabet til virksomheden og styrke virksomhedens troværdighed og omdømme kan medarbejdere og lederes aktivitet på LinkedIn være med til at tiltrække nye medarbejdere og potentielle samarbejdspartnere. Få inspiration til, hvordan du kan lave en simpel plan for at kommunikere kontinuerligt på platformen, uden at det vælter hverken budget eller kalender. Glem uskrevne regler og omskiftelige algoritmer – her handler det om det gode og engagerende indhold.
Louise Kielstrup er kommunikationschef i en af Danmarks største banker og har 12 års erfaring som journalist, redaktør og leder i mediebranchen fra bl.a. TV 2, Danmarks Radio og TV SYD.
Gør dit indhold relevant for andre end dine kollegaer
Johanne Deiborg-Eliasson, Communications Project Manager, Clever
Rigtig mange virksomhedssider på LinkedIn består af venstrehåndsarbejde og ’se-os-vi-er-nomineret-til-en-pris-du-ikke-kender’-opslag. Men det er faktisk muligt at opbygge en virksomhedsside, der skiller sig ud og giver værdi på platformen.
Få et indblik i strategien bag og arbejdet med Clevers LinkedIn-profil, der har fokus på at lave relevant indhold, der tapper ind i dagsordner, fokuserer på employer branding, skaber engagement og øger følgerskaren.
Digital rådgiver og stifter af moderationsnetværket og netværksleder, Kforum
Seniorkonsulent, Rud Pedersen
Kommunikationschef, Sydbank
Communications Project Manager, Clever
Torsdag d. 28. november 2024, kl. 9.00-15.30. Kom fra kl. 08.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.
2.990 kr. Early bird rabat t.o.m. 28. oktober 2024, derefter 3.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.
Dagen afholdes hos Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2, 2000
Frederiksberg
På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Skriv til kforum@kforum.dk
Der er 2 timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-billet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.
Loading posts…