Velkommen til en dag fyldt med inspiration for dig, der gerne vil inspireres til at blive mere skarp på din rådgiverolle.
Rollen som kommunikationsrådgiver er noget, man skal tage ejerskab over. Det kræver, at du tager ansvar, men også, at du skaber en position, hvor du får ansvaret tildelt. Men hvad skal man kunne som rådgiver, hvordan tilpasser du dine kompetencer og skaber fundamentet for at være mere rådgivende og mindre produktionsmaskine?
Denne K-akademi er for dig, som vil have inspiration til din rådgiverrolle, eller til dig, som gerne vil være mere rådgivende og har brug for input til hvor du skal fokusere din indsats.
Kforums K-akademier er små heldagskonferencer med op til seks faglige inspirationsoplæg. Det kan være alt fra spændende cases fra den virkelige verden til helt detaljenørdede perspektiver på vores kommunikation. De varierer imellem k-discipliner og er til for at give dig et skud faglig energi og ny inspiration til din k-rolle. Du får desuden masser af mulighed for at netværke med branchekollegaer.
Velkomst og introduktion til dagen
Ditte Havelund, Kforum
Kommunikationsrådgiver anno 2024
Anna Thygesen, kommunikationsrådgiver og ejer af WeDoCommunication
En kommunikationskonsulent gør, hvad chefen siger. Groft sagt. En kommunikationsrådgiver hjælper resten af organisationen med at kommunikere strategisk. Men hvordan?
Og hvordan går man så fra at være kommunikationskonsulent til at indtage rollen som kommunikationsrådgiver? Det er nemlig ikke så let.
Anna Thygesen starter dagen med at sætte rammerne for, hvad du som kommunikationsrådgiver skal kunne, og hvordan du arbejder målrettet med din positionering og dine kompetencer.
Kommunikationsrådgiverens hverdag
Tanja Frederiksen, tidligere kommunikationsdirektør hos Carlsberg og chef for Corporate Relations, ESG og forebyggelse hos Tryg
En af de bedste veje til at blive en dygtig kommunikationsrådgiver er erfaring. Og erfaring må man sige, Tanja Frederiksen har, både som tidligere kommunikationsdirektør hos Carlsberg og Tryg og som politisk rådgiver.
Hør, hvilke erfaringer Tanja har gjort sig, og hvad hun ser som vigtige greb for at lykkes med at skabe råderum som rådgiver. Hvordan skaber man tillid og gode forhold for samarbejde med interne og eksterne stakeholdere for at komme bedst igennem med den ønskede kommunikationsagenda? Hvordan kommer man som kommunikationsrådgiver tættere på beslutningerne, såvel i hverdagen som når bølgerne går højt, eller krisen rammer?
Forstå din modtager, og bliv en endnu bedre rådgiver
Henrik Leslye, erhvervspsykolog, foredragsholder og rådgiver
For at blive en dygtig kommunikationsrådgiver er det afgørende, at du kan sætte dig i rådtagers sted, forstå modtageren for din rådgivning og kommunikere på en måde, der egner sig til modtagerens personlighed.
Men mennesker er forskellige. Vi har derfor også forskellige opfattelser af, hvad god kommunikation er. I store træk findes der fire grundlæggende personlighedstyper.
Når du kender og forstår de fire typer, har du et unikt og effektivt redskab til at sikre langt bedre kommunikation og samarbejde – også med dem, der ikke ligner dig.
Henrik Leslye lærer dig:
Rådgiveren og rådtageren – den (måske) gode relation
Eva Tolstrup Ziegler, kommunikationschef, og Hakon Iversen, administrerende direktør, Banedanmark
Kommunikationschefen og den administrerende direktør. Vi stiller skarpt på den helt særlige relation, som eksisterer mellem rådgiveren og rådtageren. En relation, du som rådgiver skal have god forståelse for, så du kan løfte opgaven bedst muligt
Vi har inviteret dem begge ind til en snak og refleksion om, hvordan man samarbejder, giver plads, lytter, rådgiver, modtager, styrer kommunikationen, tager de hurtige beslutninger, når noget skal kommunikeres med det samme, og måske et indblik i, hvornår relationen kan være udfordret.
Banedanmark er i gang 24 timer i døgnet, 365 dage om året, og det er langt fra altid, at kommunikationen kan planlægges. Det behøver ikke at være svært, men det gør det bestemt mere udfordrende at være kommunikationsrådgiver for ledelsen, når banen aldrig sover…
Sæt tal på kommunikationen, og løft bevisbyrden
Anne-Mette Bro Jöhncke, kommunikationsrådgiver, CommAgain, og tidligere kommunikationschef på TV 2
I rollen som kommunikationsrådgiver er du verdensmester i at arbejde med ord. Du formulerer dig bedre end de fleste og er optaget af de finere nuancer i jeres budskaber.
Det samme er sjældent tilfældet hos dem, du rådgiver. De er mere vant til at arbejde med tal. Kroner og øre, omsætningsmål, ROI, vækstrater og nøgletal i alle mulige afskygninger.
For at styrke din position som rådgiver er det derfor en god idé at kunne tale tal. Ikke kun rådtagerens og forretningens tal, men i høj grad også tal, der kvantificerer kommunikationen, så det hele ikke går op i ord og varm luft.
Få input til, hvordan du som en del af den strategiske planlægning kan arbejde med overordnede mål og konkrete målsætninger for kommunikationsindsatsen. Hør også om vigtigheden af at måle på de forskellige aktiviteter undervejs, så du efterfølgende kan dokumentere resultaterne. Og få hjælp til at finde modet til at tale højt om tallene og løfte bevisbyrden for dit arbejde.
Kommunikationsrådgiver og ejer af WeDoCommunication
Tidligere kommunikationsdirektør hos Carlsberg og chef for Corporate Relations, ESG og forebyggelse hos Tryg
Erhvervspsykolog, foredragsholder og rådgiver
Kommunikationschef hos Banedanmark
Administrerende direktør hos Banedanmark
Kommunikationsrådgiver, CommAgain
Anne-Mette Bro Jöhncke har 20 års erfaring inden for kommunikationsfaget. Hun er stifter af kommunikationsbureauet CommAgain. Anne-Mettes er uddannet journalist og har senest haft en årrække som først PR-chef og siden kommunikationschef på TV 2.
Torsdag d. 29. august 2024, kl. 9.00-15.30. Kom fra kl. 08.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.
2.990 kr. Early bird rabat t.o.m. 11. juli 2024. Derefter 3.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.
Dagen afholdes hos Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2, 2000
Frederiksberg
På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Skriv til kforum@kforum.dk
Der er 2 timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-billet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.
Loading posts…