Kommunikationsforum

LinkedIn-annoncering

LinkedIn-annoncering

Mange virksomheder har svært ved at vinde den organiske algoritmes favør og ender ofte med at spilde enorme mængder ressourcer for et meget lille udbytte. Typiske årsager er lav rækkevidde og en helt forkert målgruppe. Med betalt annoncering kan du målrette med kirurgisk præcision, og rækkevidden tilpasser du ved hjælp af størrelsen på dit budget. Hermed springer du foran i køen og planter dit budskab, dine USP’er og din virksomhed foran de rigtige personer.



Dette kursus afholdes også i Aarhus den 24. oktober. Tilmeld dig her.

På dette kursus får du masser af praktisk erfaring, konkrete værktøjer og en komplet indføring i LinkedIns annoncemodul. Efter kurset vil du være i stand til at implementere en annonceringsstrategi for jeres LinkedIn-indsats, opsætte annoncer, sammensætte målgruppesegmenter, som passer til netop jeres budskaber, og evaluere de resultater, du får data på. Kurset veksler mellem teoretisk gennemgang af funktioner og egne øvelser, så du får funktioner og værktøjer helt ind under huden.

Kurset er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent eller ansvarlig for LinkedIn, og som gerne vil lære, hvordan I kan tage jeres tilstedeværelse fra organisk rækkevidde til målrettet annoncering. Om du sidder med B2C- eller B2B-kommunikation, HR eller branding har ingen betydning for udbyttet af kurset, da fokus er på det tekniske og ikke indholdsdelen.

Det er vigtigt, at du har administratorrettigheder til LinkedIn-siden og adgang til annoncemodulet med et betalingskort tilknyttet.

Dette kursus afholdes også d. 24. oktober i Aarhus. Tilmeld dig her. 

Dato
10/09/2024
Hvor
København
Adresse
Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg
Kursustype
Kursus
Antal dage
1 dag
Pris
6.490 kr. Der er kollegarabat på 20 % på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.

Program

Velkommen
Ditte Havelund, Kforum

Den digitale strategi med LinkedIn-annoncering
Vi lægger ud med en introduktion til, hvad I kan med LinkedIn-annoncering, og hvilke forskellige tilgange der er til annoncering på denne platform.
Asbjørn Brokhøj Urban, marketing- og LinkedIn-specialist, Become

Sådan opsætter du en kampagne
Vi dykker ned i maskinrummet og gennemgår hele annonceringsmodulet med indlagte øvelser, hvor du selv opretter annoncer. Her bliver du klogere på hele annonceprocessen, fra oprettelse af kampagnegrupper til enkelte kampagner og annoncer, og hvordan annoncer skal opsættes i forhold til jeres egentlig formål, i forhold til om I ønsker øget bevidsthed, lead-generering eller konvertering til jeres hjemmeside. Derudover gennemgår vi de forskellige annonceformater, placeringsmuligheder og budgettering.
Asbjørn Brokhøj Urban, marketing- og LinkedIn-specialist, Become

Tricks til effektiv målgruppeopbyggelse
Målgruppesammensætninger på LinkedIn er næsten uendelige. LinkedIn har uanede muligheder på målretning og segmentering. Du kan blandt andet sammensætte målgrupper ud fra titler, geografi eller anciennitet. Du kan altså med din målgruppesammensætning ramme ret præcist. Vi kigger nærmere på, hvad der er af fordele og ulemper ved en snæver og en bred målgruppe. Derudover bliver du også klogere på, hvordan du kan sammensætte forskellige målgruppesegmenter til netop jeres budskaber.
Asbjørn Brokhøj Urban, marketing- og LinkedIn-specialist, Become

Løbende performanceevaluering og -optimering
Når først kampagnen ruller, er det tid til at holde øje med, hvordan den performer. Lær at forstå de data, der kommer ud, og hvordan du kan optimere både på den aktuelle kampagne og tage erfaringer med til videre annoncering. For LinkedIn skal udfordres på prisen, og det anbefalede budget – og det gør du bedst ved at kunne tilegne dig erfaringer med faktiske annoncer.
Asbjørn Brokhøj Urban, marketing- og LinkedIn-specialist, Become

Udbytte

Efter kurset har du fået:
Værktøjerne til at lave en annonceringsstrategi for jeres LinkedIn-indsats.
Viden om, hvordan du bruger LinkedIns annoncemodul som en integreret del af jeres kommunikation og markedsføring.
Forståelse for at strukturere og målrette jeres kampagner og opslag.
Viden om, hvordan du læser data og bruger dem strategisk til optimering af kampagner.

Du møder

Asbjørn Brokhøj Urban

Marketing- og LinkedIn specialist, Become

Praktisk

Hvornår?

Tirsdag d. 10. september 2024, kl. 9.00-15.30.
Kom fra kl. 08.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

Hvad koster det?

6.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Hvordan melder jeg mig til?

Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.

Hvor?

Dagen afholdes hos Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2, 2000
Frederiksberg

Hvad inkluderer prisen?

På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.

Har du spørgsmål?

Skriv til kforum@kforum.dk

Kommer du i bil?

Der er 2 timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-billet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.

FAQ

Hvad kan vi hjælpe med?

Ditte Havelund

Team- og udviklingsleder

26 36 27 83

Tilmelding

Ønsker du at tilmelde mere end to deltagere, skriv til kforum@kforum.dk

Loading posts…