Troels Johannesen: Offentlig anerkendelse fra chefen er rigtig godt

Kforum har forelagt digital kommunikationsrådgiver og forfatter Troels Johannesen tre end of year-LinkedIn-hilsner fra tre topchefer og bedt ham analysere værdien af dem.
Troels Johannesen mener, at LinkedIn er en god kanal, når det kommer til at kommunikere internt og eksternt på én og samme tid. | Foto: PR
Troels Johannesen mener, at LinkedIn er en god kanal, når det kommer til at kommunikere internt og eksternt på én og samme tid. | Foto: PR

”Det er en klassiker. De har alle tre givetvis også sendt en hilsen internt i virksomhederne, men LinkedIn er også en god kanal til særligt at sende en lille personlig hilsen.”

Sådan siger Troels Johannesen, digital kommunikationsrådgiver og forfatter, om topchefens end-of-year-LinkedIn-hilsen helt generelt. 

De tre opslag fra henholdsvis Lars Fruergaard Jørgensen (Novo Nordisk) Jacob Aarup-Andersen (Carlsberg) og Carsten Egeriis (Danske Bank) er, ifølge Troels Johannesen, lige efter bogen. 

”De skiller sig ikke ud på nogen særlig måde. De roser et godt år og indeholder lidt personlighed hver især.”

Netop personlighed er godt at vise på LinkedIn, mener Troels Johannesen. Han bider særligt mærke i Jacob Aarup-Andersens julesweater og hans hund i baggrunden, og han mener, det kun gavner en topchef at vise sig selv lidt uden for komfortzonen. 

Ifølge ham er LinkedIn en kanal, som topchefen kan bruge til både at kommunikere internt og eksternt på én og samme tid. Derfor er den god til at fortælle omverdenen, hvor godt det går i virksomheden, samt fortælle ens ansatte, hvor godt et arbejde, man synes, de har bedrevet. 

Men kan man ikke bare sende en hilsen til sine ansatte på intranettet? Det er vel de vigtigste modtagere af rosen og den generelle opsummering?

”Det er rigtigt rart at få ros af chefen internt. Til en MUS-samtale eller noget. Men det er endnu bedre at få ros af chefen i offentligheden. Derfor kan det være særligt værdifuldt at sende en hilsen på LinkedIn.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også