Kommunikationsforum
Kursus temaer Presse og PR Effektmåling: Brug data til at forbedre din kommunikation

Effektmåling: Brug data til at forbedre din kommunikation

Effektmåling: Brug data til at forbedre din kommunikation

Hvad er effekten af jeres kommunikation? Og hvordan kan I bruge data til at opnå større gennemslag og skarpere fokus i måden, I kommunikerer på? Dette kursus i effektmålinger giver dig konkrete værktøjer til at måle, dokumentere og optimere jeres indsatser inden for både små og store kampagner såvel som løbende kommunikation og markedsføring.



Dette kursus afholdes også i Aarhus den 26. september. Tilmeld dig her

Virker jeres kommunikation og markedsføring efter hensigten? Gør den en forskel? Hvad kan I gøre bedre?

Med dette kursus får du konkrete værktøjer til at arbejde videre med effektmålinger og databaseret evaluering af kommunikation og markedsføring:

  • Hvad er vigtigst at måle på og styre efter?
  • Hvor findes data?
  • Hvad er den rigtige måde at måle på?
  • Hvordan skal målingerne formidles?

Kurset er delt i tre sessioner:

  • I første del får du et framework for effektmåling samt eksempler på videreformidling til ledelsen
  • I anden del arbejder I sammen om jeres egne medbragte cases, dvs. de projekter, kampagner, kunder eller kommunikationsafdelinger, I gerne vil måle effekten af. Hvad skal der effektmåles på?
  • I tredje del gennemgår vi sammen jeres cases, hvor I får inputs fra kolleger og underviser til, hvad der måles på, hvordan, med hvilken data og især: Hvad skal være next steps, når kursusdagen er slut?

Kurset her er et praktisk kursus, hvor du får et framework for effektmåling med hjem, og hvor du dagen igennem arbejder med din egen effektmålingscase.

Når dagen er slut, vil du kunne igangsætte evalueringer af dit arbejde alene, sammen med kolleger eller med eksterne partnere. Og du vil vide, hvordan du bedst rapporterer videre til ledelse og lærer af målingerne, så du når bedre i mål med din kommunikation.

Kurset er for dig, som arbejder med ekstern kommunikation i en virksomhed eller organisation og gerne vil kunne a) dokumentere og videreformidle resultaterne af dit arbejde og/eller b) sikre organiseret læring og optimering af jeres indsatser. Du kan f.eks. være pressemedarbejder, kommunikationskonsulent eller kampagneansvarlig. Du behøver ikke have stor erfaring med målinger, men du skal have erfaring med at eksekvere kommunikationsindsatser.

Dato
21/11/2024
Hvor
København
Adresse
Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg
Kursustype
Kursus
Antal dage
1 dag
Pris
6.490 kr. Der er kollegarabat på 20 % på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.

Program

Velkommen til og dagens program
Anna Beck Laulund, Kforum

Framework og data
Vi gennemgår et framework for, hvordan du fokuserer effektmålingen i forhold til bedst mulige tilgængelige data, og vi ser på en række eksempler på, hvordan du videreformidler til ledelsen. Under gennemgangen fokuserer vi på forskellige kommunikationsdiscipliner og måder at indsamle og anvende data til effektmåling.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S

Workshop om egne cases
Her arbejder du med din egen, konkrete case, dvs. et projekt, en kampagne, en kommunikationsafdeling el.lign. Inden kursets start vil det derfor være en fordel, hvis du har identificeret et konkret projekt (kampagne såvel som løbende effektmåling), du gerne vil effektmåle på. Når sessionen er slut, har du et råt udkast til, hvad der kan effektmåles på og hvordan.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S

Frokost

Optimering af jeres cases
Her præsenterer I jeres udkast for hinanden og samarbejder om at optimere, hvad der måles på og hvordan. I denne session vil du blive inspireret af andres løsninger, og du bliver mere konkret på, hvilke data og målsætninger du selv skal fokusere på, så du kan gå direkte hjem og gå i gang.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S

Udbytte

Med dig hjem får du:
Et konkret framework at basere din tilgang på
Viden om opdaterede og direkte anvendelige modeller og skabeloner 
Fornyet lyst og overblik til at arbejde mere struktureret med effektmåling og databaseret evaluering af kommunikation
Et solidt udkast til din effektmåling af din egen medbragte case – lige til at gå videre med  
Inspiration fra aktuelle cases om måling af kommunikation og input fra underviser og kursusdeltagere på dine egne erfaringer og problemstillinger

Du møder

Lasse Gladbo Skjoldan

Chefkonsulent og analyseprojektleder
Lasse Gladbo Skjoldan er chefkonsulent med analyseansvar hos Økonomistyrelsen og tidligere Head of Analysis i bureauet Advice A/S. Han har mange års erfaring i at kombinere hård dataanalyse og blødere, strategiske og analytiske indsigter. Lasse har også en baggrund som senior advisor hos Infomedia, og er uddannet cand.scient.pol med speciale i politisk kommunikation og kvantitative metoder.

Praktisk

Hvornår?

Torsdag d. 21. november 2024,
kl. 09.00-15.30.
Kom fra kl. 08.45 til let morgenmad.
Vi begynder kl. 9.00 præcist.

Hvad koster det?

6.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Hvordan melder jeg mig til?

Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.

Hvor?

Dagen afholdes hos Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2, 2000
Frederiksberg

Hvad inkluderer prisen?

På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.

Har du spørgsmål?

Skriv til kforum@kforum.dk

Kommer du i bil?

Der er 2 timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-billet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.

FAQ

Hvad kan vi hjælpe med?

Anna Beck Laulund

Program- og forretningsudvikler

26 72 30 07

Tilmelding

Ønsker du at tilmelde mere end to deltagere, skriv til kforum@kforum.dk

Loading posts…