Hvad er effekten af jeres kommunikation? Og hvordan kan I bruge data til at opnå større gennemslag og skarpere fokus i måden, I kommunikerer på? Dette kursus i effektmålinger giver dig konkrete værktøjer til at måle, dokumentere og optimere jeres indsatser inden for både små og store kampagner såvel som løbende kommunikation og markedsføring
Dette kursus afholdes også i København den 21. november. Tilmeld dig her.
Virker jeres kommunikation og markedsføring efter hensigten? Gør den en forskel? Hvad kan I gøre bedre?
Med dette kursus får du konkrete værktøjer til at arbejde videre med effektmålinger og databaseret evaluering af kommunikation og markedsføring:
Kurset er delt i tre sessioner:
Kurset her er et praktisk kursus, hvor du får et framework for effektmåling med hjem, og hvor du dagen igennem arbejder med din egen effektmålingscase.
Når dagen er slut, vil du kunne igangsætte evalueringer af dit arbejde alene, sammen med kolleger eller med eksterne partnere. Og du vil vide, hvordan du bedst rapporterer videre til ledelse og lærer af målingerne, så du når bedre i mål med din kommunikation.
Kurset er for dig, som arbejder med ekstern kommunikation i en virksomhed eller organisation og gerne vil kunne a) dokumentere og videreformidle resultaterne af dit arbejde og/eller b) sikre organiseret læring og optimering af jeres indsatser. Du kan f.eks. være pressemedarbejder, kommunikationskonsulent eller kampagneansvarlig. Du behøver ikke have stor erfaring med målinger, men du skal have erfaring med at eksekvere kommunikationsindsatser.
Velkommen til og dagens program
Anna Beck Laulund, Kforum
Framework og data
Vi gennemgår et framework for, hvordan du fokuserer effektmålingen i forhold til bedst mulige tilgængelige data, og vi ser på en række eksempler på, hvordan du videreformidler til ledelsen. Under gennemgangen fokuserer vi på forskellige kommunikationsdiscipliner og måder at indsamle og anvende data til effektmåling.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S
Workshop om egne cases
Her arbejder du med din egen, konkrete case, dvs. et projekt, en kampagne, en kommunikationsafdeling el.lign. Inden kursets start vil det derfor være en fordel, hvis du har identificeret et konkret projekt (kampagne såvel som løbende effektmåling), du gerne vil effektmåle på. Når sessionen er slut, har du et råt udkast til, hvad der kan effektmåles på og hvordan.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S
Frokost
Optimering af jeres cases
Her præsenterer I jeres udkast for hinanden og samarbejder om at optimere, hvad der måles på og hvordan. I denne session vil du blive inspireret af andres løsninger, og du bliver mere konkret på, hvilke data og målsætninger du selv skal fokusere på, så du kan gå direkte hjem og gå i gang.
Lasse Gladbo Skjoldan, Advice A/S
Chefkonsulent og analyseprojektleder
Lasse Gladbo Skjoldan er chefkonsulent med analyseansvar hos Økonomistyrelsen og tidligere Head of Analysis i bureauet Advice A/S. Han har mange års erfaring i at kombinere hård dataanalyse og blødere, strategiske og analytiske indsigter. Lasse har også en baggrund som senior advisor hos Infomedia, og er uddannet cand.scient.pol med speciale i politisk kommunikation og kvantitative metoder.
Torsdag d. 26. september 2024,
kl. 09.00-15.30.
Kom fra kl. 08.45 til let morgenmad.
Vi begynder kl. 9.00 præcist.
6.490 kr. (ekskl. moms)
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tilmeld dig i bunden af siden. Husk EAN-nr. og CVR-nr.
Dagen afholdes hos LYNfabrikken, Vestergade 49B, 8000 Aarhus C
På alle vores kurser får du morgenmad, vegetarisk frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Skriv til kforum@kforum.dk
Hvis du kommer i bil, kan du parkere ved Vestergade 65, 8000 Aarhus C.
Loading posts…