Netcompany-kommunikation om datatyveri var ikke forbilledlig, mener rådgivere

Netcompany har håndteret sagen om datatyveriet fint, men k-strategien har flere mangler, mener to kilder med indsigt i finansiel krisekommunikation og it-branchen.
Thomas Johansen, finansdirektør i Netcompany (foto), gav, ifølge Mia Palvig, der er selvstændig kommunikationsrådgiver, et vellykket interview i Finans, der var med til at tegne billedet af, at Netcompany havde styr på datatyveriet. Men hun havde gerne set, at den proaktive medietilgang var begyndt tidligere i processen. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix
Thomas Johansen, finansdirektør i Netcompany (foto), gav, ifølge Mia Palvig, der er selvstændig kommunikationsrådgiver, et vellykket interview i Finans, der var med til at tegne billedet af, at Netcompany havde styr på datatyveriet. Men hun havde gerne set, at den proaktive medietilgang var begyndt tidligere i processen. | Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix

Med en mere åben kommunikation kunne Danmarks største it-selskab Netcompany, der leverer tjenester som borger.dk og Aula til det offentlige, have undgået at skabe usikkerhed blandt aktionærerne, da virksomheden blev udsat for datatyveri i slutningen af februar. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Job

    Se flere jobs