OpenAI-stifter spår, at AI vil udkonkurrere reklamebureauer

I fremtiden bliver det AI, der laver reklamerne. Det mener Sam Altman, stifteren af OpenAI, i hvert fald.
95 pct. af opgaverne, der ligger hos reklamebureauerne, vil, ifølge Sam Altman, stifteren af OpenAI, fremover kunne blive løst af AI. | Foto: Carlos Barria/Reuters/Ritzau Scanpix
95 pct. af opgaverne, der ligger hos reklamebureauerne, vil, ifølge Sam Altman, stifteren af OpenAI, fremover kunne blive løst af AI. | Foto: Carlos Barria/Reuters/Ritzau Scanpix

I en ny bog kommer stifteren af AI-virksomheden OpenAI, Sam Altman, med en forudsigelse. 

Han mener, at AI om fem år kommer til at kunne løse omkring 95 pct. af de opgaver, der nu ligger hos reklamebureauer, skriver mediet Markedsføring med henvisning til Marketing AI Institute.

Forudsigelsen om reklamebranchen kommer fra Sam Altmans nye bog ”Our AI Journey”, hvor han, ifølge Markedsføring, forklarer, at såkaldt Artificial General Intelligence (AGI), der er en type kunstig intelligens, som kan klare opgaver mindst lige så godt som mennesker, især kommer til at kunne mærkes i reklame- og marketingbureauer. 

I den danske reklamebranche er man ikke enig i Sam Altmans analyse. På LinkedIn skriver senior strategy director hos bureauet Wavemaker Matthew Cox, at Sam Altman har store fordele i at tale betydningen af AI op.

Denne artikel er leveret af Kforums søstermedie MediaWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også