Direktør i Autobranchen advarer mod greenwashing: "Bilbranchen bliver aldrig grøn"

Bæredygtig, grøn eller klimavenlig er ord, som bilforhandlere helst skal undgå i deres markedsføring, lyder advarslen fra Gitte Seeberg, der er adm. direktør for Autobranchen. 
Foto: Autobranchen Danmark/pr
Foto: Autobranchen Danmark/pr

Bilforhandlere er nødt til at være ”afsindigt forsigtige” med brugen af grønne gloser i markedsføringen, lyder det fra Gitte Seeberg, adm. direktør for Autobranchens cirka tusind medlemmer, i et interview med Finans

”Bilbranchen er ikke grøn og bliver det aldrig. Der er jo også forbundet et stort CO2-udslip med produktionen af elbiler,” siger Gitte Seeberg til Finans. 

Baggrunden for at tage emnet op er, at BMW Danmark for nylig er blevet politianmeldt af Forbrugerombudsmanden for vildledende markedsføring for udsagn om bæredygtighed i kampagner i 2021 og i 2022. 

BMW Danmark har, ifølge Finans, siden sommeren 2022 været i dialog med Forbrugerombudsmanden om reklamekampagnen, men har ikke yderligere kommentarer til sagen p.t., lyder det i et skriftligt svar fra kommunikationschef Mette Bøgeskov Lolholm. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også