Nævn kritiserer Kims for influencerkampagne

Forum for Fødevarereklamer vurderer, at kampagnen ”Kims Chips Battle”, der benyttede sig af influencere, var imod industriens eget kodeks, da rette forholdsregler ikke blev taget.
Kims Chips Battle, hvor fire grupper af influencere, har været udsat af kritik fra begyndelsen, ligesom man selv har droppet en af influencerne, der var med i kampagnen, fordi vedkommende streamede onlinegambling. | Foto: Carsten Andreasen/Ritzau Scanpix
Kims Chips Battle, hvor fire grupper af influencere, har været udsat af kritik fra begyndelsen, ligesom man selv har droppet en af influencerne, der var med i kampagnen, fordi vedkommende streamede onlinegambling. | Foto: Carsten Andreasen/Ritzau Scanpix

Kims Chips Battle, en kampagne lavet af Orkla Danmark, der blandt andet står bag de populære Kims Chips, er genstand for kritik fra Forum for Fødevarereklamer, som er et kodeks lavet af Dansk Industri i samarbejde med forskellige medier og brancheorganisationer.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også