Kreakom-direktør: Forbud mod reklamer for "fossilt forbrug" er forkert vej at gå

Det giver ikke mening at forbyde ”reklamer for fossilt forbrug,” som klimagrupper har foreslået, mener Kreakom-direktør. I stedet for annoncer skal der lovgives mod ”substansen,” lyder det.
Charlie Stjerneklar er direktør for Kreativitet & Kommunikation. | Foto: Kreativitet & Kommunikation
Charlie Stjerneklar er direktør for Kreativitet & Kommunikation. | Foto: Kreativitet & Kommunikation

Marketing- og kommunikationsbranchen skal arbejde for grøn omstilling, men det arbejde er ikke tjent med, at der bliver nedlagt forbud mod ”reklamer for fossilt forbrug”. Det skriver Charlie Stjerneklar, direktør for interesseorganisationen Kreativitet og Kommunikation, i et debatindlæg i Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også