Hvor woke skal din virksomhed være?

K-analysen vender virksomheden Chr. Hansens opsigtsvækkende woke U-turn, som resulterede i en gigantisk shitstorm. Hvad kan vi lære af det? Ugens gæst er woke-eksperten Maia Kahlke Lorentzen.
Af redaktionen

Tidligere i år gik virksomheden Chr. Hansen stolt ind som sponsor af Copenhagen Pride. Midt i juni valgte virksomheden så i al stilhed at slette sociale medier-opslag med regnbuer, fjerne flere LGBT+-artikler fra deres hjemmeside og trække sig som officiel sponsor for Copenhagen Pride. 

Et gigantisk woke U-turn, som resulterede i en shitstorm med kritiske og vrede medarbejdere og dårlig omtale i pressen. 

I K-analysen taler vi med woke-eksperten Maia Kahlke Lorentzen om, hvordan og hvorfor Chr. Hansens virksomhedskommunikation gik så galt. Spørgsmålet er, hvad vi som k-folk kan lære af historien.

Podcasten er produceret af Watch Medier i samarbejde med Filt Cph

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job

Se flere jobs