Hvor woke skal din virksomhed være?

K-analysen vender virksomheden Chr. Hansens opsigtsvækkende woke U-turn, som resulterede i en gigantisk shitstorm. Hvad kan vi lære af det? Ugens gæst er woke-eksperten Maia Kahlke Lorentzen.
Af redaktionen

Tidligere i år gik virksomheden Chr. Hansen stolt ind som sponsor af Copenhagen Pride. Midt i juni valgte virksomheden så i al stilhed at slette sociale medier-opslag med regnbuer, fjerne flere LGBT+-artikler fra deres hjemmeside og trække sig som officiel sponsor for Copenhagen Pride. 

Et gigantisk woke U-turn, som resulterede i en shitstorm med kritiske og vrede medarbejdere og dårlig omtale i pressen. 

I K-analysen taler vi med woke-eksperten Maia Kahlke Lorentzen om, hvordan og hvorfor Chr. Hansens virksomhedskommunikation gik så galt. Spørgsmålet er, hvad vi som k-folk kan lære af historien.

Podcasten er produceret af Watch Medier i samarbejde med Filt Cph

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også