Hvordan har Mads Nipper kommunikeret sig igennem Ørsteds modvind?

Den statsejede grønne darling Ørsted er kommet i økonomisk uføre. Hvordan kommunikerer Ørsteds CEO, Mads Nipper, i modvind?
Hele industrien er ramt af næsten alle Egyptens plager, siger Mads Nipper i et stort damage control-interview i Berlingske. Fralægger han sig sin skyld og sit ansvar her, eller viser hans resolutte fyring af to topdirektører, at han har taget sit ansvar? Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix
Hele industrien er ramt af næsten alle Egyptens plager, siger Mads Nipper i et stort damage control-interview i Berlingske. Fralægger han sig sin skyld og sit ansvar her, eller viser hans resolutte fyring af to topdirektører, at han har taget sit ansvar? Foto: Emil Nicolai Helms/Ritzau Scanpix
Timme Bisgaard Munk

Ørsteds CEO, Mads Nipper, var ellers en af dansk erhvervsliv CEO Superbrands. Elsket og beundret med en pletfri CEO-karriere fra Lego til Grundfos. Pyntet med store bestyrelsesposter i FLSmidth pg Bang & Olufsen. Nu har markedet mistet tilliden til Mads Nipper fra Ørsted. Mistilliden er nu så stor, at Ørsteds bestyrelsesformand har været ude at sige, at han stadig har tillid til Mads Nipper. Hvad der er tragikomisk i sin nødvendighed, bliver det ultimative bevis på den manglende tillid. 

I ugens udgave af K-analysen taler vi med Anders Monrad Rendtorff om Mads Nippers krise. Anders er tidligere kommunikationsdirektør i Vestas, Coloplast, kommunikationschef i VL, associate partner i Relationspeople og forfatter til en bog om CEO-kommunikation. 


Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også