7-Elevens k-chef: Intern værdi ved Pride er større end ekstern

Kæden 7-Eleven er en af de virksomheder, som har støttet priden og LGBTQ+-miljøet gennem mange år. 
7-Eleven har ikke oplevet trusler under priden, fortæller Annette Juhler Kjær, der er chef for kommunikation, public affairs & CSR. | Foto: Miklos Szabo / PR
7-Eleven har ikke oplevet trusler under priden, fortæller Annette Juhler Kjær, der er chef for kommunikation, public affairs & CSR. | Foto: Miklos Szabo / PR

Selvom der op til Copenhagen Prides fejring af denne uge har været mere fokus på modstanden mod LGBTQ+-miljøet, er det ikke noget, Annette Juhler Kjær, der er chef for kommunikation, public affairs & CSR i 7-Eleven, kan genkende, skriver Finans.

”Men vi har ikke oplevet flere trusler mod vores medarbejdere eller andet i den stil i forbindelse med Priden,” siger hun til Finans. 

En anden udbredt risiko ved virksomheders engagement i priden er anklager om pinkwashing.

”Jeg håber ikke, at det afholder nogle fra at bakke op om Priden eller LGBTQ+-miljøet. Men jeg synes, at det er fair, at omverdenen stiller nogle krav om, at man som virksomhed også kan walk the talk. At de ting, man signalerer udadtil, også er nogle der afspejler, hvad man rent faktisk er engageret i,” siger Annette Juhler Kjær til Finans.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også