7-Elevens k-chef: Intern værdi ved Pride er større end ekstern
Selvom der op til Copenhagen Prides fejring af denne uge har været mere fokus på modstanden mod LGBTQ+-miljøet, er det ikke noget, Annette Juhler Kjær, der er chef for kommunikation, public affairs & CSR i 7-Eleven, kan genkende, skriver Finans.
”Men vi har ikke oplevet flere trusler mod vores medarbejdere eller andet i den stil i forbindelse med Priden,” siger hun til Finans.
En anden udbredt risiko ved virksomheders engagement i priden er anklager om pinkwashing.
”Jeg håber ikke, at det afholder nogle fra at bakke op om Priden eller LGBTQ+-miljøet. Men jeg synes, at det er fair, at omverdenen stiller nogle krav om, at man som virksomhed også kan walk the talk. At de ting, man signalerer udadtil, også er nogle der afspejler, hvad man rent faktisk er engageret i,” siger Annette Juhler Kjær til Finans.
Relaterede artikler:
Pride: Sådan skal virksomheder agere
For abonnenter