Krig, koraner og køn: Topchefer tvinges ud i dilemma mellem værdier og forretning

Der er en større forventning blandt medarbejdere om, hvor mange værdipolitiske emner danske topchefer offentligt skal have en holdning til, som stiller dem i et dilemma mellem værdier og forretning.
Kristian Villumsen er som adm. direktør i Coloplast i stigende grad sat i flere forskellige værdipolitiske dilemmaer. | Foto: Stine Bidstrup
Kristian Villumsen er som adm. direktør i Coloplast i stigende grad sat i flere forskellige værdipolitiske dilemmaer. | Foto: Stine Bidstrup

Listen med koranafbrændinger, krig i Ukraine, Pride og andre værdipolitiske emner, som for alvor er rykket ud i virksomhederne, er lang, og direktionsgangene skal derfor forholde sig til et stigende pres fra medarbejdere, der har skarpe holdninger til, hvordan deres arbejdsgiver skal agere, og hvad virksomheden skal mene.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også