Aktivistisk eller ej? Virksomheder skal vælge mellem pest eller kolera

Chr. Hansens shitstorm er endnu et eksempel på, at aktivisme er et minefelt for virksomheder. Men tavshed er heller ikke en mulighed, mener rådgiver, forsker og k-direktør. 
Foto: Getty Images
Foto: Getty Images

Tendensen om corporate activism har fået et nyrestød. Det skyldes den shitstorm ledelsen i Chr. Hansen har udløst med sin beslutning om at fjerne den eksterne støtte til lgbt+-sagen på grund af risikoen for boykot og trusler mod medarbejdere i USA. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Job

    Se flere jobs