Chr. Hansen-krise udstiller, at det koster at have værdier 

Virksomheder, der ønsker at være værdidrevne, skal vågne op til, at det ikke er en gratis omgang, lyder vurderingen fra to iagttagere. 
Ingrediensvirksomheden Chr. Hansen, der har vundet priser for sin indsats for mangfoldighed, ruller nu eksterne Pride-tiltag tilbage. | Foto: Marcus Emil Christensen/Ritzau Scanpix
Ingrediensvirksomheden Chr. Hansen, der har vundet priser for sin indsats for mangfoldighed, ruller nu eksterne Pride-tiltag tilbage. | Foto: Marcus Emil Christensen/Ritzau Scanpix

Presset på virksomheder, der støtter LGBT+-rettigheder har denne måned ramt ingrediensvirksomheden Chr. Hansen, som har rullet sin eksterne kommunikation på området tilbage af hensyn til virksomhedens ”forretningsmål” og ”alvorlige trusler” mod amerikanske medarbejdere, skriver Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også