K-chef i Tui om Pride: Det er ikke for alle at trykke på sponsorknappen

Virksomheders støtte til Pride er ikke længere en gratis omgang, og sådan skal det være, lyder det i et debatindlæg af Tuis kommunikationschef i Berlingske. 
Engagementet i Pride er ikke farligt for en virksomhed, hvis det er rodfæstet i kulturen, lyder det i et debatindlæg i Berlingske af Tuis kommunikationschef. | Foto: Tui / PR
Engagementet i Pride er ikke farligt for en virksomhed, hvis det er rodfæstet i kulturen, lyder det i et debatindlæg i Berlingske af Tuis kommunikationschef. | Foto: Tui / PR

Når man lægger navn og logo til værdier, som dem Copenhagen Pride står for, kan de medføre kulegravning fra medier og utilfredse kunder, skriver Mikkel Hansen, kommunikationschef i Tui, i et debatindlæg i Berlingske. Rejseselskabet er for første gang i år en af hovedsponsorerne af Pride. 

”Som der er blevet skrevet og talt om, er regnbuestøtten ikke længere en gratis omgang, så jeg forstår godt, at det ikke er for alle at trykke på sponsorknappen,” skriver han i Berlingske. 

Det bliver dog kun et problem, hvis engagementet i Pride ikke er en del af hele virksomhedskulturen, mener han. 

”Det skal komme fra toppen og være gennemsyret i hele organisationen. Den del gør du klogt i at have styr på, inden du går ind i et sponsorat, for det skal give mening for hele din organisation og ikke bare få ansatte, der arrangerer events, og som størstedelen alligevel kun deltager i på grund af gratis mad og drikke,” skriver han i Berlingske. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også