Dansk Erhverv genbruger pressemeddelelse

En pressemeddelelse om danskernes årlige ”pjækkedage” fra Dansk Erhverv genbruger skabelonen fra året før. Den model er ”for tyk”, mener rådgiver. 
Dansk Erhverv, der holder til i børsbygningen, som her ses med ukrainske flag, ser ikke nogen værdi i at genskabe skabelonen til en pressemeddelelse, hvis den virker. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Dansk Erhverv, der holder til i børsbygningen, som her ses med ukrainske flag, ser ikke nogen værdi i at genskabe skabelonen til en pressemeddelelse, hvis den virker. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Brancheorganisationen Dansk Erhvervs pressemeddelelse om, hvor mange sygedage danskerne årligt tager uden at være syge, ligner stort set sin forgænger fra året før, bortset fra opdaterede tal. Det skriver Journalisten

”Det bliver for tykt, når man siger det samme som citatgiver, eller når overskriften en til en er den samme. Det bliver simpelthen for tykt,” siger Anna Rørbæk, selvstændig i Rørbæk Kommunikation, i podcasten ”Budskab”, ifølge Journalisten. 

Lars Olsen, pressechef i Dansk Erhverv, fremhæver i sit svar til Journalisten, at det hverken havde givet mere eller mindre omtale at skrive pressemeddelelsen på ny. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også