Novo-pressechef om eksplosion i medieomtaler: "Fænomenalt, skørt og helt utroligt"

I sin 100 år lange historie har Novo Nordisk aldrig oplevet den mængde medieomtale, som eksploderede efter lanceringen af vægttabsmedicinen Wegovy. Den har også budt på mere kritik end normalt. 
"Vi er en medicinalvirksomhed, der oplever en mediedækning, som er at sammenligne med den, som verdens mest kendte forbrugerrettede virksomheder får," siger pressechefen i Novo Nordisk. | Foto: Tom Little
"Vi er en medicinalvirksomhed, der oplever en mediedækning, som er at sammenligne med den, som verdens mest kendte forbrugerrettede virksomheder får," siger pressechefen i Novo Nordisk. | Foto: Tom Little

Selvom Novo Nordisk har styrket sine presse- og kommunikationsressourcer globalt, hyret eksterne rådgivere og et medieovervågningsbureau, rækker det på ingen måde til at tilgodese alle mediehenvendelser om vægttabsmedicinen Wegovy og alt, hvad den har medført for medicinalvirksomheden, der hidtil har været mest kendt for sin insulin.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Job

    Se flere jobs