Zara trækker billeder tilbage: Åbenlyst, at kampagnen ikke skulle være kørt

K-rådgivere undrer sig over Zaras mangel på dømmekraft, når det gælder kontroversiel kampagne, men er uenige om, hvorvidt virksomhedens krisehåndtering er passende.
Kampagnen ”The Jacket” fra Zara blev lanceret den 7. december, men billederne derfra er nu trukket tilbage på, fordi de blandt andet har givet folk associationer til krigen i Gaza. | Foto: John Nacion/AP/Ritzau Scanpix
Kampagnen ”The Jacket” fra Zara blev lanceret den 7. december, men billederne derfra er nu trukket tilbage på, fordi de blandt andet har givet folk associationer til krigen i Gaza. | Foto: John Nacion/AP/Ritzau Scanpix

Billeder fra modevirksomheden Zaras kampagne af en mannequindukke indpakket i hvidt materiale har på sociale medier givet nogle brugere associationer til de dræbte i Gaza efter Hamasangrebet på Israel. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også