Styrtdyk i Twitters annoncekroner efter Elon Musks overtagelse

På blot et år er mere end halvdelen af Twitters reklameindtægter forsvundet. Ifølge rigmanden Elon Musk, der har ejet mediet siden oktober, forsøger annoncører at drive platformen ud i konkurs.
Det sociale medie Twitter ser svindende indtægter under Elon Musks ejerskab. | Foto: Jonathan Ernst/Reuters/Ritzau Scanpix
Det sociale medie Twitter ser svindende indtægter under Elon Musks ejerskab. | Foto: Jonathan Ernst/Reuters/Ritzau Scanpix
AF VICTOR EMIL KRISTENSEN

På trods af at Elon Musk har udtalt, at næsten alle annoncører er kommet tilbage, efter hans overtagelse af det sociale medie i oktober påbegyndte en exodus af reklamekroner, er det ikke sket.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også