SoMe-rapport om virksomhedsfølgere overrasker
Instagram er nu danskernes fortrukne medie til at følge virksomheder og influencere og har overhalet Facebook som det mest populære medie at følge virksomheder eller influencere på, ifølge en analyse fra Dansk Erhverv.
Det er ikke overraskende, da Dansk Erhvervs seneste medlemsundersøgelse viste, at virksomhedernes marketingafdelinger bruger flest ressourcer på Facebook og Instagram.
Det er i stedet TikToks enorme fremgang – som er gået fra 14 til 42 procent, som følger brands eller influencere – der er overraskelsen i rapporten.
”Det er ret vildt, især når man tænker på, hvor meget negativ omtale der har været af TikTok den seneste tid. Udviklingen står også i kontrast til vores medlemsundersøgelse, der viser, at virksomhederne forventer at skære i deres TikTok-budget,” siger konsulent i Dansk Erhverv, Mathilde Møller, som er ekspert i sociale medier.
Rapporten fra Dansk Erhverv viser yderligere, at 60 procent af de ældre, i dette tilfælde pensionister, modtager nyhedsbreve fra virksomheder.