SoMe-rapport om virksomhedsfølgere overrasker

TikTok stormer frem, og nyhedsbrevet er overraskende populært i en målgruppe.
Instagram har overhalet Facebook som danskernes fortrukne medie til at følge virksomheder og influencere. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Instagram har overhalet Facebook som danskernes fortrukne medie til at følge virksomheder og influencere. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Instagram er nu danskernes fortrukne medie til at følge virksomheder og influencere og har overhalet Facebook som det mest populære medie at følge virksomheder eller influencere på, ifølge en analyse fra Dansk Erhverv

Det er ikke overraskende, da Dansk Erhvervs seneste medlemsundersøgelse viste, at virksomhedernes marketingafdelinger bruger flest ressourcer på Facebook og Instagram.

Det er i stedet TikToks enorme fremgang – som er gået fra 14 til 42 procent, som følger brands eller influencere – der er overraskelsen i rapporten.

”Det er ret vildt, især når man tænker på, hvor meget negativ omtale der har været af TikTok den seneste tid. Udviklingen står også i kontrast til vores medlemsundersøgelse, der viser, at virksomhederne forventer at skære i deres TikTok-budget,” siger konsulent i Dansk Erhverv, Mathilde Møller, som er ekspert i sociale medier.

Rapporten fra Dansk Erhverv viser yderligere, at 60 procent af de ældre, i dette tilfælde pensionister, modtager nyhedsbreve fra virksomheder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også