Virksomheders markedsførings-data kan være en bombe

En mulig bøde på en kvart million til Det Kongelige Teater bør få virksomheder til at tjekke op på egne regler og rutiner, lyder det fra it-sikkerhedsspecialist i Datatilsynet. 
Foto: Datatilsynet / PR
Foto: Datatilsynet / PR

Tidligere på ugen anmeldte Datatilsynet Det Kongelige Teater til politiet for ikke at have fastsat regler for sletning af kundeoplysninger til markedsføringsbrug. Det kan løbe op i en bøde på 250.000 kr., hvis det står til tilsynet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også