Ekspert om EDC-læk: Databrud er også tillidsbrud

Der venter et stort arbejde for EDC med at genskabe tilliden til virksomheden efter cyberangrebet, der blotlagde store huller i kædens datasikkerhed, mener kommunikationsekspert.
Eva Svavars, kommunikationsekspert og partner i Lead Agency, vurderer, at cyberangreb som det, der ramte EDC, vil gøre forbrugerne mere opmærksomme på, om virksomheder også passer ordentligt på de data, der bliver afleveret til dem. | Foto: Christian Falck Wolff
Eva Svavars, kommunikationsekspert og partner i Lead Agency, vurderer, at cyberangreb som det, der ramte EDC, vil gøre forbrugerne mere opmærksomme på, om virksomheder også passer ordentligt på de data, der bliver afleveret til dem. | Foto: Christian Falck Wolff

Da ejendomsmæglerkæden EDC blev lagt ned af et hackerangreb, og kunders personlige oplysninger blev spredt på nettet, var der ikke blot tale om et databrud. Der var også tale om et tillidsbrud, der kan blive vanskeligt at reparere. Sådan lyder vurderingen fra kommunikationsekspert Eva Svavars, partner i Lead Agency og specialist i corporate branding og strategisk kommunikation. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også