7-Eleven-direktør: For mange topchefer stikker hovedet i busken, når der er problemer

Da de ellers så travle 7-Eleven-butikker gik i sort på grund af et hackerangreb, fulgte adm. direktør Jesper Østergaard sin egen kommunikationsstrategi, som virkede, mener han. 
Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix
Foto: Gregers Tycho/Ritzau Scanpix

8. august 2022 gik stort set alle kasseapparater og betalingsterminaler i 7-Eleven-kædens butikker over hele landet i sort. Samtidig modtog adm. direktør Jesper Østergaard en mail fra hackerne om, at de krævede 1 million dollar i løsesum. Også ejendomsmæglerkæden EDC er for nylig blevet ramt af et hackerangreb, ifølge dr.dk

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også