Linkedin har sløjfet annonceværktøj for at komme på linje med EU-lovgivning

Kendskab om en brugers medlemskab i forskellige Linkedin-grupper kan ikke hellere bruges til at lave målrettede annoncer. 
Annonceværktøj forbrød sig mod EU-regler, hvorfor Linkedin har fjernet funktionen. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Annonceværktøj forbrød sig mod EU-regler, hvorfor Linkedin har fjernet funktionen. | Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Microsoft-ejede Linkedin vil ikke længere bruge et værktøj, der giver det sociale medie mulighed for at lave målrettede annoncer ved hjælp af data, som kan være personfølsomt. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også