En del af Watch Medier

Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Podcast
  • Søg
  • Log ind
Kommunikationsforumonsdag4. oktober 2023
  • Søg
  • Log ind
  • Nyheder
  • Analyser
  • Debat
  • Se alle kurser
  • Kurser hos jer
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Se alle jobs
  • Om job på Kforum
  • Podcast
Guides

Efter gensidig overenskomst

At blive fyret kan være en ydmygelse. Lysten til at krybe uden om sandheden, når fyringen skal kommunikeres, er forståelig. Det er altid rarere at sige, at man var den, der slog op.
Når du er blevet fyret, er det lettere at pointere fejlene hos de andre end hos en selv. Problemet er, at kun få lader sig narre af dine omvejsfortællinger. | Foto: Getty Images
Når du er blevet fyret, er det lettere at pointere fejlene hos de andre end hos en selv. Problemet er, at kun få lader sig narre af dine omvejsfortællinger. | Foto: Getty Images
Redaktionen

Så snart du bliver fyret, begynder folk at analysere din historie, og rygterne spreder sig hurtigt. I tiden efter en fyring, hvad er så egentlig den bedste strategi? Hvordan undgår man at tabe ansigt? Og hvordan kommer man bedst muligt videre?

Generelt er der tre scenarier, du skal forholde dig til: 

1) Hvad du fortæller dine kolleger, som allerede sandsynligvis har gættet sandheden.

2) Hvor ærlig du er over for en fremtidig arbejdsgiver.

3) Hvordan du ønsker at kommunikere til den branche, du ellers er en del af.

Vi har fundet en række eksempler, der illustrerer forskellige strategiske tilgange til fyringskommunikation.

Geday-strategien: Formidl en grundig analyse af din tidligere arbejdsplads

Da Elisabeth Geday efter knap tre måneder som direktør i Dansk Journalistforbund blev fyret, sendte det chokbølger gennem Mediedanmark. Forbundet virkede i forvejen til at være på en seriøs kaosrute. I begyndelsen tænkte man blot: organisatorisk togsammenstød. Men som tiden gik, lignede det til forveksling snarere en alvorlig flyulykke.

Meget kan man sige om Dansk Journalistforbund, men at være stærke på krisekommunikation er ikke det mest rammende. I rækken af selvskabte problemer toppede forbundet deres sommercirkus af med en septemberfyring af deres egen direktør. Elisabeth Geday blev smidt ud – ned under bussen med hende. Hun var blevet målt og vejet, og udmeldingen fra kaosforbundet lød: Geday og DJ er “et dårligt match.”

Geday har givet sin grundige analyse af, hvad der er galt i DJ. | Foto: DR.
Geday har givet sin grundige analyse af, hvad der er galt i DJ. | Foto: DR.

Elisabeth Geday stod nu med tre problemer:

1.) Hun var fyret og uden job. 

2.) Fyringen var fra et højtprofileret mediejob – alle kunne se det ske, da det foregik for åbent tæppe i Journalistkarruseldanmark. Det var mildest talt “talk of town” blandt medie- og kommunikationsmennesker. Radio silence var ikke en mulighed.

3.) Fyringen skete, inden hun havde nået tre måneder ind i sin ansættelse. Den slags ser aldrig godt ud. What to do next?

Når du bliver afskediget på det niveau, som Elisabeth Geday blev, the C-suite, eller skal vi bare kalde det for direktionsniveauet, så er forventningen, at man holder god mine til slet spil. Normalt på direktionsniveauet hedder forklaringen udadtil på den brudte forbindelse: “Efter gensidig overenskomst”.

Incitamentet for dig, den fyrede direktør, til at klappe i og ikke at udtale dig til pressen, er gerne en fornuftig lønkompensation – en gylden faldskærm og et bevidst signal til din kommende arbejdsgiver om, at du ikke er den bitre type, der skider i egen rede og laver problemer for den kommende arbejdsplads, som du på et eller andet tidspunkt også kommer til at forlade. Din stilhed er med andre ord en investering i din kommende ansættelse.

Den strategi valgte Elisabeth Geday ikke. Hun lagde kortene på bordet og gav sin version af, hvad der præcist var foregået i de knap tre måneder, hun sad som leder i forbundets sekretariat.

“Det fremstod dengang som en ensidig beslutning fra DJ’s side, men det var reelt en beslutning, jeg selv havde været med til at fremtvinge. Hovedbestyrelsen og jeg havde gennem flere uger været uenige om en konkret sag, som var alvorlig og principiel for begge parter. Vi kunne ikke blive enige, og derfor måtte jeg stoppe,” skrev Geday i sin analyse. 

På 11 sider gennemgik hun i en grundig analyse Dansk Journalistforbunds udfordringer og kom med bud på, hvordan forbundet kunne håndtere disse.

Den strategi er dødfarlig. Du risikerer let at placere dig i en rolle, hvor du kan virke desperat, ynkelig og lettere hævngerrig. Hvilken kommende arbejdsgiver ønsker den slags kvalifikationer fra en person, der bliver ansat på direktionsniveau? Håbet er selvfølgelig at skabe forståelse for, at din fyring ikke havde noget med dig at gøre og deraf uretfærdig. At andre indser, at din opgave nærmest var umulig. At du var oppe imod dumhed og organisatorisk stivsind, der bare ikke ville rokkes ud af stedet. Du forsøgte, men ondskaben vandt.

Held og lykke med den fortælling. Mange vil ikke overleve denne strategi, men har du et stort netværk, som du kan bearbejde og prime din fortælling hos, bliver du måske samlet op og opnår måske en ny topansættelse.

Men der er to forudsætninger for, at strategien bliver en succes. For det første skal du som nævnt have et enormt netværk. For det andet, og vigtigst af alt, skal den arbejdsgiver, der fyrede dig, i forvejen have et blakket ry. I Gedays tilfælde er begge forhold tilstede.

Når og hvis Elisabeth Geday slipper afsted med at bryde ”code of conduct” blandt magtens drenge og piger, så skyldes det udelukkende, at arbejdsgiveren i hendes tilfælde var Dansk Journalistforbund. Et forbund, der nærmest har snublet over sine egne ben det sidste halve år i den ene katastrofale beslutning efter den anden og ikke mindst håndteringen af disse.

Så vælger du Geday-strategien, skal det være, fordi din arbejdsgiver i forvejen er en paria og har et omdømme som Blackstone på en dårlig dag.

24syv-strategien: Sagsøg dem, der fyrer dig

Føljetonen om radiostationen 24syv er som taget ud af en Netflix-serie, der aldrig rigtigt stopper. Der kommer hele tiden en ny sæson, og seere hopper løbende fra.

Radiostationen overlevede i sidste ende ikke den bureaukratiske Excel-øvelse og led i den sammenhæng samme skæbne som hundredvis af danske virksomheder, der hver dag indgår i den danske stats udbudsrundehelvede. Den slags er ikke for begyndere, og det fandt Københavns medieelite ud af på den hårde måde.

Radio24syv lukkede d. 31. oktober 2019 efter at have sendt i otte år. | Foto: Joachim Adrian/Polfoto
Radio24syv lukkede d. 31. oktober 2019 efter at have sendt i otte år. | Foto: Joachim Adrian/Polfoto

Slam bang thank you ma’am. Ingen FM eller DAB til de hårdtprøvede radiohipstere, der allerede var lagt i graven adskillige gange. Radio4 og Radio Loud, og hvad de ellers hedder, stod med sendetilladelser og glade medarbejdere, overraskede i mediernes spotlight, og tilbage på perronen sad en først chokeret, så groggy og til allersidst aggressiv række af fyrede radiomedarbejdere på 24syv, der gik i chokterapi på skiftevis Twitter og Facebook. 

De sociale medier kan være udmærkede til hyl, gråd, råb, skrig og anklager. Men du har også en anden udvej, hvis du virkelig er pissed over en fyring. Du går i retten. Det bliver ikke mere old school, og det har da også en vis dramatisk effekt. Hvis du føler, at du har fået en dildo på størrelse med Rundetårn lige op i røven, så er det da absolut også en farbar vej at komme af med frustrationerne på.

“Der er kommet mange ting på bordet, som ikke har haft nogen konsekvens. Der er blevet afdækket en række mærkværdigheder og huller – ting, som normalt ville føre til, at udbuddet skulle gå om, eller at Loud skulle afvises. Men selvom de er kommet frem, er de ikke blevet taget ad notam,” sagde stationens direktør, Jakob Kvist, til DR.dk.

Hvis du vælger denne strategi, skal du – foruden at have en masse penge – virkelig overveje, hvad dine motiver er. Ønsker du at jagte din tidligere arbejdsgiver helt ind i helvede og gøre livet så surt for ham eller hende som overhovedet muligt, så kan dette skridt anbefales. Men er dit ønske at få oprejsning eller ændret noget, så glem det.

Foto: Wilfred Gachau / Ritzau Scanpix.
Foto: Wilfred Gachau / Ritzau Scanpix.

Ved denne strategi kommer oprejsningen aldrig, fordi verden står ikke stille. Den utaknemmelige omverden har glemt alt om uretfærdighed og alt det gode, du gjorde for dem. De har for længst tunet sig ind på nutiden og vænnet sig til alt fra Trump som præsident, til at DBU fyrede Hareide på trods af 33 kampe uden nederlag.

Life goes on, og du og din smerte bliver glemt. Du får heller ikke ændret noget ved at sagsøge din uligevægtige chef og hans skøre dispositioner. Du bliver ikke genansat, og det vil du heller ikke. Du får hverken din stilling eller din radiostation tilbage.

Når der endelig efter mange år falder en dom, er såvel du som Åge Hareide, hele verden og din tidligere arbejdsgiver et helt andet sted. Når dommen er faldet, og du går i seng om aften, vil du med en stille undren kunne konstatere, at de eneste, der vandt noget ved denne strategi, var de advokater, der grinede undervejs.

Vælger du denne strategi, skal det udelukkende være for at sende et signal. Et signal om, at du er blevet røvrendt, og du er klar til gengive behandlingen og mere til. Det er en lose-lose-strategi, men i det mindste taber din chef også.

Løkke-strategien: Sig, at det var din plan alligevel

2019 var året, hvor det umulige skete. Lars Løkke Rasmussen – manden med de ni liv – havde lige pludselig opbrugt sin kvote og gik direkte ind i en fyring for åbne kameraer.

Under sommervalget flirtede Løkke med socialdemokraterne, hvilket udløste måben i hele blå blok og et hult drøn og en spansk latter i den røde lejr. Men valget gik bedre end forventet for Venstre, så Løkke overlevede den dramatiske udmelding. Dog, som enhver, der besidder magt, burde vide, er det oftest dem tættest på dig, som ender med at vælte dig. Der er stensikkert altid én i det politiske game, der er villig til at føre kniven på et eller andet tidspunkt.

Lars Løkke har været en af sin generations stærkeste kommunikatører og gennem et årti domineret dansk politik. | Foto: Keld Navntoft/Ritzau Scanpix
Lars Løkke har været en af sin generations stærkeste kommunikatører og gennem et årti domineret dansk politik. | Foto: Keld Navntoft/Ritzau Scanpix
 

Kristian Jensen, Løkkes næstformand, gav et stort interview til Berlingske Tidende, hvor han i direkte vendinger tog afstand fra Løkkes enegang under valget og hans politiske udmeldinger. Da Venstre kort efter holdt sommergruppemøde, forsøgte Løkkes væbner, Claus Hjort, at slå Jensens distancering til Løkke ned, men det mislykkedes, og pressen lugtede blod.

”Dansen om Løkke” var skudt i gang, og inden nogen kunne nå at sige “fadbamse”, var Lars Løkke Rasmussen væltet. Løkke forlod sin stilling af baggangen på et hotel i Brejning ved Vejle. Fyret, ydmyget og omtumlet. Han var landet som en gammelsmølf på landevejen mellem Herning og Randers.

Det er ikke meningen, at tidligere statsministre skal vende tilbage til Folketinget som menigt folketingsmedlem. Det passer ikke ind i konceptet om værdighed og statsmandskab og alt det der. Hvad gør man så? Hvad gør man, hvis man hellere ville ud at flyve på 1. klasse til lande, der lå meget meget langt fra Danmark? Hvordan positionerer man sig selv til et topjob, som er en tidligere statsminister værdig?

Det er ikke uden grund, at Lars Løkke bliver betragtet som en af de mest begavede politikere blandt de 179 af slagsen, der har stimlet sig sammen inde på Christiansborg. I det første interview, han gav efter sin partilederfyring, kom han med en opsigtsvækkende udtalelse:

“Jeg har hele tiden haft et øje til, at den dag, jeg skulle stoppe, ville Jakob Ellemann-Jensen være en rigtig god formand til at tage over,” sagde Lars Løkke Rasmussen til Politiken. Det var derfor, han havde gjort ham til minister, forklarede Løkke.

Se, den slags er smågenialt. Hvis du overvejer denne strategi, skal du kende mekanikkerne i argumentationen. Du forsøger nemlig at tage ejerskab over situationen. Det hele var i virkeligheden DIN plan. Det lyder godt, gør det ik’?

Du er nemlig ikke blevet rigtigt fyret. Det er blot et led i den strategi, du hele tiden har haft. Vupti, se selv, det lykkedes, nu er jeg fyret, og det var det, jeg havde planlagt. Strategien er genial. Du er en vinder uanset hvad. Bliver du i jobbet, eller bliver du fyret.

Men for at det lykkes dig at slippe af sted med den slags, så skal du være opmærksom på, at det kræver pokkers megen frækhed, pokerface og en urimelig god retorik. Alt sammen noget, Lille Lars fra Græsted har. Men som du nok ikke har. Det kræver virkelig overbevisningskraft og evnen til at trylle, hvis du foran rullende mikrofoner står og siger: Det var min plan. Men jeg fortalte det bare ikke til nogen. Hvis man retorisk træder ved siden af bare det mindste, mister man sin troværdighed, og så er man til grin. Man er personen, der på åben skærm lyver for sig selv og kommer med dårlige undskyldninger, og det er bare trist. Selv ikke Løkke har overbevist alle om sin uskyld.

At råbe op og skælde ud på sin tidligere arbejdsgiver (Geday-strategien) eller ligefrem at trække fyringskomiteen helt ind i de danske retssale (24syv-strategien) er begge farlige ruter. Du virker som et såret dyr, der ikke selv vil indse, at virkeligheden har ramt dig, ligesom den hver dag rammer alle andre. Omverdenen kigger på dig og tænker: Get a life – get over it. Der er langt mere musik i Løkkes tilgang – i det omfang, man kan finde ud af at passe sin rolle ved at kigge fremad og vise, at man har styr på sagerne. Sagt på en anden måde: Man formår at holde fast, samtidigt med at man kommer videre i livet og undgår at falde i samme fælde som Geday og 24syv.

Højst sandsynligt vil Løkke på et tidspunkt knække, falde ud af rollen og begynde at øffe og være bitter. Men indtil da viser den gamle cirkushest, at han stadig magter spillet. Og du kan lære meget af ham – for du bliver nok også fyret en dag. Sådan er livet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Foto: Joachim Ladefoged
Debat

Radius-direktør: Politikens Grarup-sag er "uskønt håndteret"

Politiken lever ikke op til den standard, de forlanger af andre virksomheder i sagen om krigsfotograf Jan Grarup, mener stifter af og adm. direktør i Radius. Politiken afviser kritikken.
  • Politiken afbryder alt samarbejde med Jan Grarup efter nye fejl
  • Mögers møgsag: 29 mio. kroner kaster skygge over eftermæle

For abonnenter



Steffen Hjaltelin, der her ses i 2009, gør comeback i bureau-branchen med en bestyrelsespost i Soundvenue, hvor han skal rådgive bureauet Soundvenue Studio om den daglige drift. | Foto: Valdemar Jørgensen/Jyllands-Posten/Ritzau ScanpixNavne

Bureau-veteran kommer ind i medies bestyrelse



Dette er en reproduktion af et billede, som Getty Images i januar brugte som dokumentation for, at virksomheden "Stability AI" havde scrapet deres database for op imod 12 millioner billeder. Bemærk det næsten læsbare vandmærke. | Foto: Adobe FireflyAnalyser

AI: Copyright eller right to copy?


Jens Hjorth-Larsen, CEO i Rud Pedersen, fortæller om ændringer i bureauet og public affairs-branchen generelt. | Foto: PRInterview

Rud Pedersen-fusion viser, hvordan public affairs ændrer sig: "Vi adskiller os på tre måder fra k-bureauer"

For abonnenter


Skulle de nye SAS-ejere pønse på en navneforandring, er Eva Svavars ikke i tvivl om, at det vil give ballade i Danmark. | Foto: Christine Olsson/TT/Ritzau ScanpixCorporate

Rådgiver: SAS risikerer at blive det næste Irma

For abonnenter


Kforums redaktør, Timme Bisgaard Munk, er vært på K-analysen.Corporate

Ny podcast om gyldent håndtryk: "Det er ikke noget, der gavner hverken Torben Möger, Pensiondanmark eller 3F"


  • Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau Scanpix

    Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs

    Negative udtalelser fra influencere og stjerner med mange fans kan spille en afgørende rolle for virksomheders markedsværdi, hvilket Novo Nordisk oplevede sidste uge. 

  • Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

    Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea

    Selvom man i Nordea bliver ved med at ”kommunikere”, at medarbejderne skal være tilbage på kontoret mindst tre dage ugentligt, virker det ikke for alle. 

  • Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

    Ny EU-lov om pressebeskyttelse er kommet et skridt længere

    Indblanding i mediers redaktionelle arbejde skal være ulovligt med European Media Freedom Act. 

    For abonnenter


  • Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.

    Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11

    DI er rebrandet. Havefest, hygge og fadøl er den naive og uambitiøse opskrift på succes. Brandstrateg Thomas Sehested anmelder den nye DI-identitet.

  • Er en personlig karakterbrist ved at ødelægge din virksomheds omdømme for tid og evighed? Hvis ja, så husk, at karakterbristen er den nye store virksomhedskrise, som rammer alt og alle nu. Det kritiske spørgsmål er, om I vil bakke personen op eller lægge afstand. Og I kan ikke ”gemme jer” bag retssystemet eller det fagretlige system og henvise til, at I ikke har kommentarer, så længe der kører en formel sag. Kilde: Getty Images.

    Når karakterbristen er krisen

    I har sandsynligvis kriseplaner for brand, cyberangreb og produktionsfejl. Men er I beredt på kriser, der skyldes en karakterbrist?

  • Danske Banks administrerende direktør, Carsten Egeriis, kunne have vaccineret sit budskab med forbehold, da han erklærede hvidvaskskandalen et afsluttet kapitel. | Foto: Stine Bidstrup/Carsten Egeriis/Ritzau Scanpix

    Danske Banks bastante punktum, der i stedet blev et komma

    Milliardforliget i Danske Banks hvidvasksskandale blev udråbt til et punktum i fortællingen om banken. Nu har forsvundne dokumenter reduceret punktummet til et komma. 

    For abonnenter


Læs også

Jens Hjorth-Larsen, CEO i Rud Pedersen, fortæller om ændringer i bureauet og public affairs-branchen generelt. | Foto: PRInterview

Rud Pedersen-fusion viser, hvordan public affairs ændrer sig: "Vi adskiller os på tre måder fra k-bureauer"

For abonnenter



Foto: Joachim LadefogedDebat

Radius-direktør: Politikens Grarup-sag er "uskønt håndteret"

For abonnenter



Oprah Winfreys enorme popularitet kan tilsyneladende påvirke aktiekursen for blandt andre Novo Nordisk. | Foto: Chris Pizzello/AP/Ritzau ScanpixNyheder

Medie: Oprah-bemærkning kan have påvirket Novos aktiekurs


Kommunikation er ikke nok til at lokke Nordea-ansatte tilbage på kontoret. | Foto: Jens Dresling/Ritzau ScanpixCorporate

Kommunikation er ikke nok til at få alle ansatte tilbage på job i Nordea



Produktionsdanmark er en hyggelig og uambitiøs havefest, hvor der er plads til og brug for alle. Kilde: Screenshot DI-film.Debat

Når vi rigtigt hygger, kan selv 1+1 blive 11



"Er det en vanvittig fortolkning af danmarkskortet med D’et som Jylland og de to prikker som Fyn og Sjælland?” undrer Tobias Røder sig.Design

Grafisk designer om DI’s nye logo: nemt at sluge og svært at blive sur på

For abonnenter


Job

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • Student til Realdanias presseteam

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • SoMe-redaktør

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Result & Value driven Engagement Director

  • K-Forum søger journalist

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Erfaren webredaktør

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

Se flere jobs

Kurser

  • Krisekommunikation - Din handlingsplan når krisen rammer

    Krisekommunikation - Din handlingsplan når krisen rammer

Se flere kurser

Netværk

  • Kvalnet - Det kvalitative metodenetværk

    Kvalnet - Det kvalitative metodenetværk

Se flere netværk

Job

  • SoMe ansvarlige til Knuthenborg Safaripark

  • DYRENES BESKYTTELSE SØGER ERFAREN INDSAMLINGS- OG KAMPAGNEANSVARLIG

  • Communication Manager Museum of Evolution, Knuthenborg

  • SOCIALDEMOKRATIET SØGER EN KREATIV GRAFISK KONSULENT

  • Webmaster til intern og ekstern kommunikation

  • Erfaren strategisk kommunikationsrådgiver

  • Head of Group Marketing & Communication

  • Kommunikationskonsulent til KiAP

  • IUNO søger kommunikationskonsulent

  • Lønnet praktikant til Kommunikationsafdelingen

  • Start din karriere hos RelationsPeople som praktikant

  • Student til Realdanias presseteam

  • PRESSE- OG SOME-ANSVARLIG TIL FORLAG I RY

  • Kommunikationspraktikant i forårssemestret 2024

  • PR-ansvarlig til internationalt pressearbejde (1-årigt vikariat)

  • SoMe-redaktør

  • Intern kommunikationsrådgiver med skarp pen

  • Sekretariats- og kommunikationsmedarbejder til forskningsbaseret rådgivning - DTU Food

  • Result & Value driven Engagement Director

  • K-Forum søger journalist

  • Projektkonsulent til mediehus

  • Kommunikationsrådgiver med stærkt borgerblik til Rudersdal

  • Erfaren webredaktør

  • KOMMUNIKATIONSMEDARBEJDER MED STÆRK BØRNEFAGLIGHED

  • Alsidig kommunikatør og skrivende redaktør til Danske Tandplejere

  • Dansk Erhverv søger mediechef

  • Studentermedhjælper til web og digital kommunikation

  • Digital marketing- og kommunikationsmedarbejder

  • PRESSEANSVARLIG TIL SOCIAL- OG BESKÆFTIGELSESOMRÅDET I AARHUS

  • Kommunikations- og medlemschef til Forbrugerrådet Tænk

  • UNICEF Danmark søger indholdsspecialist

  • Kommunikationschef til Hempel Fonden

  • DFS søger erfaren kommunikationskonsulent

  • Digital kommunikationskonsulent med speciale i Sitecore

  • Det Kongelige Akademi søger chef for kommunikation og ledelsessekretariatet

Se flere jobs

Kolofon

Kommunikationsforum
Søg

Sektioner

  • Nyheder
  • Se alle kurser
  • Om kurser
  • Se alle netværk
  • Om netværk
  • Podcast
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Timme Bisgaard Munk

timme@kforum.dk

Tlf.: +45 2557 2132

  • Om Kommunikationsforum

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Bannerannoncering

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7171 7425

Annoncering

Jobannoncering

mads@kforum.dk

Tlf.: +45 2087 1887

Job

Abonnement

Prøv Kommunikationsforum gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

kforum@infowatch.dk

Tlf.: +45 7060 5936

Læs mere om abonnement her

Adresse

Kommunikationsforum

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 7060 5936

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © Kommunikationsforum — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret