Bankforsker og k-rådgiver: Bankerne vil af gode grunde ikke kommunikere om priser

I formidlingen af højere priser er bankerne på hælene, mener bankforsker. Kommunikationsrådgiver kan imidlertid godt forstå, hvorfor bankerne har valgt en defensiv kommunikationsstrategi. 
Jyske Bank med topchef Anders Dam i spidsen var den første bank i Danmark til at indføre en negativ rente på indlånskonti. | Foto: Casper Dalhoff
Jyske Bank med topchef Anders Dam i spidsen var den første bank i Danmark til at indføre en negativ rente på indlånskonti. | Foto: Casper Dalhoff

Der er en klar og tydelig årsag til, at bankerne ikke ser behov for at forklare kunder og omverdenen om, hvorfor de ikke får glæde af bankernes høje indtjening ved en positiv rente på deres indlån. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Forsiden lige nu

    Læs også