Coca-Cola lancerer kampagne for at undgå ballade om nye skruelåg

Kampagner har, ifølge kommunikations- og CSR-direktør for Coca-Cola i Danmark, vist sig at være effektive mod kundeutilfredshed i andre lande.
Den samlede danske drikkevarebranche forventer at spare 140 ton plastik om året med de nye skruelåg. | Foto: Temilade Adelaja/Reuters/Ritzau Scanpix
Den samlede danske drikkevarebranche forventer at spare 140 ton plastik om året med de nye skruelåg. | Foto: Temilade Adelaja/Reuters/Ritzau Scanpix

Ændringer af skruelåg på plastflasker volder problemer for Coca-Cola.

Drikkevareproducenten lancerer derfor en kampagne, når de nye låg, der hænger fast på flasken, ruller ud i Danmark i løbet af foråret. 

Det skriver Børsen.

EU’s direktiv om engangsemballage lyder, at skruelåg skal være fastgjort på alle drikkevarer op til tre liter senest 3. juli i år for at skåne naturen.

Direktivet har, ifølge kommunikations- og CSR-direktør for Coca-Cola i Danmark Annette Spanggaard, medført utilfredse kunder i andre lande. Kampagner har dog vist sig at være effektive i bl.a. Tyskland.

”Vi har set, at det virker, og vi håber på, at danskerne kommer til at forstå, at vi sommetider er nødt til at ændre vaner for en grønnere jordklode med den her kampagne,” siger hun til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også