Coca‑Cola indgår samarbejde med Parasport Danmark

Som ny partner i Parasport Danmark vil Coca‑Cola være med til at fremme diversitet og inklusion af mennesker med handicap eller særlige behov i foreningsidrætten.
John Petersson, formand for Parasport Danmark, sammen med Annette Spanggaard, public affairs-, k- og CSR-direktør for Coca-Cola. | Foto: PR
John Petersson, formand for Parasport Danmark, sammen med Annette Spanggaard, public affairs-, k- og CSR-direktør for Coca-Cola. | Foto: PR

Coca-Cola Danmark og idrætsorganisationen Parasport Danmark har indgået et nyt samarbejde, special olympics partner, med det formål at gøre foreningsidrætten bedre til at rumme mennesker med handicap og særlige behov.

Det fremgår af en pressemeddelelse

”Det er afgørende, at vores partnerskab med Parasport Danmark er med til at fremme ligestillingen i dansk idræt, som er en af de mest effektive platforme til at inkludere mennesker i fællesskaber,” siger Annette Spanggaard, public affairs-, k- og CSR-direktør for Coca‑Cola.

Formanden for Parasport Danmark, John Petersson, ser spændende perspektiver i samarbejdet. 

”Vi ser frem til at kunne trække på Coca‑Colas erfaringer fra det mangeårige globale partnerskab,” siger han i meddelelsen. 

Parasport Danmark blev stiftet i 1971 som Dansk Handicap Idræts-Forbund, og over 500 idrætsforeninger landet over er en del af parasporten. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Læs også