Spies' hundekampagne med på international liste over effektive kampagner

Som eneste danske bidrag er Spies-kampagnen ”Dogcation” med på World Advertising Research Centers (WARC) liste over de 100 mest effektive kampagner. 
”Man siger tit, at man skal holde sig fra at lave noget med børn og dyr i reklame. Det er jeg glad for, vi alligevel valgte at gøre," udtalte Søren Christensen, der er strategisk direktør og partner på bureauet, i en mail til Markedsføring, efter man var blevet nummer 34 på international liste. | Foto: PR
”Man siger tit, at man skal holde sig fra at lave noget med børn og dyr i reklame. Det er jeg glad for, vi alligevel valgte at gøre," udtalte Søren Christensen, der er strategisk direktør og partner på bureauet, i en mail til Markedsføring, efter man var blevet nummer 34 på international liste. | Foto: PR

Hvert år uddeler World Advertising Research Center (WARC) deres liste over det forgangne års mest effektive kampagner, og i år er det eneste danske bidrag Spies-kampagnen ”Dogcation”, der ligger nummer 34. Det skriver Markedsføring.

Kampagnen er udviklet af Robert/Boisen & Like-minded, og Søren Christensen, der er strategisk direktør og partner på bureauet, skriver i en mail til Markedsføring:

”Man siger tit, at man skal holde sig fra at lave noget med børn og dyr i reklame. Det er jeg glad for, vi alligevel valgte at gøre.”

Spies skriver på deres hjemmeside: ”Omkring en halv million danske kæledyrsejere kommer aldrig afsted på drømmeferien. Måske fordi tanken om at skulle efterlade deres kæledyr ikke er til at bære?”

Kampagnen består derfor blandt andet af en konkurrence, hvor man kan vinde en rejse og en ”skræddersyet pasning” af sit kæledyr.

Derudover får man også tilsendt et ”Long Distance Fetch”-kit, hvor man gennem en internetforbindelse og et par smartphones kan spille ”fetch” med sit kæledyr, mens man er på ferie.

Daværende marketingchef i Spies Eva Lundgren fortalte til Markedsføring for et par uger siden, at idéen om ”Dogcation” blev pitchet til hende på en Burger King-restaurant i Københavns Lufthavn, fordi hun havde et fly, hun skulle nå kort efter idémødet med Robert/Boisen & Like-minded:

”Dogcation er en af de kreative idéer, som man bare ikke kan slippe, fordi den baserer sig på så stærk en indsigt, at den intuitivt resonerer til en genkendelig følelse.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også