Brostrøm: Vi får en stærk og erfaren k-chef

Den nye kommunikationschef i Sundhedsstyrelsen skifter fra Patent- og Varemærkestyrelsen.
Tine Heide Thomsen skal stå i spidsen for en samlet kommunkationsenhed i Sundhedsstyrelsen. | Foto: Sundhedsstyrelsen
Tine Heide Thomsen skal stå i spidsen for en samlet kommunkationsenhed i Sundhedsstyrelsen. | Foto: Sundhedsstyrelsen

Tine Heide Thomsen er ny kommunikationschef i Sundhedsstyrelsen. Det skriver styrelsen i en pressemeddelse.

Hun skal fra 1. august stå i spidsen for en enhed, der samler alle Sundhedsstyrelsens kommunikationsindsatser inden for bl.a. pressehåndtering, hjemmeside, sociale medier, kampagnestyring og styrelsens visuelle identitet.

Tine Heide Thomsen vil referere direkte til styrelsens direktør, indgå i chefgruppen, og hun vil få ledelsesansvaret for den overordnede faglige og strategiske udvikling af Sundhedsstyrelsens kommunikation.

”Vi har styrket vores kommunikationsindsatser med ambitiøs hjemmeside, proaktiv pressehåndtering, nærvær på de sociale medier og kampagner, der virker. Med COVID-19 fik vores kommunikation et hidtil uset omfang og gennemslag, som vi gerne vil fastholde på andre områder. Jeg er rigtigt glad for, at vi med Tine får en stærk og erfaren profil til at stå i spidsen for det,” siger Søren Brostrøm, direktør i Sundhedsstyrelsen.

Tine Heide Thomsen ser frem til at bidrage til det ”omfattende arbejde med at sikre sundhed for alle”.

”Det er en enorm vigtig og kompleks opgave, der vedrører alle danskere uanset, hvor man befinder sig i livet, og som kræver, at Sundhedsstyrelsen fastholder sin gennemslagskraft og fortsat opleves som relevant og nærværende,” udtaler hun.

Tine Heide Thomsen skifter fra en stilling som PR- og kommunikationschef i Patent- og Varemærkestyrelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også